هلیل از مسیر دور

December 6, 2019
December 2019

near Abarjes, Qom (Iran)

اول اینکه بگم اندفعه یادم رفت بعد از برنامه ترک رو خاموش کنم و سه کیلومتری فکر کنم روشن بود دستگاه
هدف این برنامه صعود ب قله‌ی هلیل از شیار شمال غرب بود. برای رسیدن ب این منطقه بهترین کار اینه از ابتدای روستا وارد دره‌ی اصلی بشید و بعد با سوار شدن روی یال‌ها مسیر رو از ارتفاع پایین قله ب سمت شیار تراورس کنید. وقتی پایین قله رسیدیم رفقا تصمیم گرفتن ک همون مسیر سنتی رو برن بالا چون مسیر تراورس یخ زده بود اما من تصمیم گرفتم ک از شیار مذکور برم و در قلع ب رفقا ملحق بشم. دقیقا در وسط مسیر تراورس متاسفانه بند کفشم پاره شد و دیگه امکان ادامه مسیر با این وضعیت با توجه ب یخ‌زدگی مسیر وجود نداشت همین‌طور امکان برگشت مسیر هم ب دلیل خطرات مشابه نبود. لذا تصمیم گرفتم از ی شیار جدید ک بالای سرم بود و ب عنوان ی مسیر دست ب سنگ چکش کرده بودم ب قله صعود کنم. اینطوری قسمتی از تعادلم روی دستم بود و با توجه ب کوتاهی مسیر تا قله انتخاب معقولی ب نظر می‌رسید. صخره های بالای سرم رو دور زدم ب زیر شیار رفتم و مسیر رو ک از سه تا شیار تشکیل شده بود و دو تای آخرش ب شدت باریک بودن و تصاویرشون رو گذاشتن ادامه دادم تا ب قله رسیدم. روی قله هم از مسیری ک نشد صعود کنیم عکس گرفتم تا دفعه‌ی بعد بیام سراغش.