هفت آبشار روستای تیرکن

37 minutes
April 26, 2018
April 2018

near Kārdgar Kolā, Māzandarān (Iran)

برای رسیدن به هفت آبشار روستای تیرکن می بایست تا روستای تیرکن با ماشین رانندگی کنید. مسیر تا روستا کوهستانی و پر پیچ و خمه اما آسفالتش وقتی ما رفتیم خوب بود (اردیبهشت ۹۷). فقط یه جاهایی از عرض جاده رو برای انشعاب گاز کنده بودند.
کمی بعد از روستا آسفالت تموم میشه و یه مسجد هست که میشه ماشینو دم همون مسجد گذاشت. مسجد معمولا بسته است و درب سرویس بهداشتی هم قفله. همون جا یه تابلو به سمت جنگل هست که جهت آبشار رو نشون میده. از تابلو تا آبشار مسیر پاکوب و سراشیبی و برای من و همسرم و دخترم که سه و نیم سالشه ۴۰ دقیقه وقت برد. ولی برگشت حدود دو برابر زمان میبره. آب برای آشامیدن در مسیر برگشت همراهتون باشه.مسیر بعد از بارندگی گل و شل میشه. بهتره محل آبشار رو قبلش از روی گوگل مپ مشخص کنید  و با جی پی اس مسیریابی کنید تا گم نشید و یا از مردم محلی استفاده کنید. وگرنه با توجه به مسیرهای فرعی احتمال گم شدن توی جنگل وجود داره. بهترین فصل برای دیدن آبشار بهاره.
آبشار از هفت آبشار تشکیل شده که بسیار زیباست. زیر آبشارها حوضچه هایی تشکیل شده که برای آبتنی در تابستان مناسب می باشد.
سید مجتبی توکلی

ابشار

• Photo of Parsa Ahi
    Parsa Ahi Oct 23, 2020

بسیار زیبا و سپاس فراوان بابت بازنشر مسیر, امیدوارم فقط و فقط پای طبیعت دوستان عزیز و دوستانی به این مسیرها باز بشه که برای طبیعت ارزش و احترام قائل هستند