قله سیالان از روستای هنیز, مرداد 402 Seyalan Peak

Photo ofقله سیالان از روستای هنیز, مرداد 402 Seyalan Peak Photo ofقله سیالان از روستای هنیز, مرداد 402 Seyalan Peak Photo ofقله سیالان از روستای هنیز, مرداد 402 Seyalan Peak

August 6, 2023
August 2023

•   5 3 Reviews

near Henīz, Qazvīn (Iran)

صعود یکروزه قله سیالان
رفت و برگشت از روسای هنیز
کل مسیر جمعا 28 کیلومتر
با توجه به کم عرض بودن پاکوب و ریزشی و پرتگاه بنظر بنده مسیر بین سخت و خیلی سخت محسوب میشود
جانپناه حدودا وسط مسیر هست
در طول مسیر چشمه های متعدد تا جانپناه، ولی بعد از آن آب نیست
مسیر با دره های عمیق و پر آب، بسیار زیبا و بکر
با توجه به طول مسیر بهتر است در جانپناه شب مانی در نظر بگیرید
از شهر قزوین بسمت منطقه و دره الموت حرکت کردیم ،در قسمت شرقی دره بسمت روستای هنیز رفتیم و در روستا منزل کرایه ای موجود هست ،اما خرید مایحتاج و نان و ... را از شهر معلم کلایه که حدودا نیم‌ساعت قبل از هنیز هست ،تهیه کنید.
روستای هنیز مانند اکثر روستاهای منطقه الموت در دل کوهستان قرار دارد که محل پارکینگ خودرو در روستا هست و پیمایش از روستا شروع می‌شود
ابتدای مسیر در کوچه باغی شروع میشه که بیشتر از درختان انار و گیلاس تشکیل شده و در تاریخ سفر ما گیلاس و آلبالو به وفوردر باغات موجو بود، حدودی و نیم تا دو کیلومتر در باغات پیموده میشه و بعد از اتمام باغات یک پاکوب کاملا مشخص بسمت قله وجود داره !
جهت صعود به قله سیالان چند مسیر موجود هست که رایج ترین مسیر از همین روستای هنیز هست
اما مسیر دوهزار تنکابن از جبهه شمالی حدودا ۵ کیلومتر بیشتر است یعنی حدود ۱۹ کیلومتر!!
نزدیکترین مسیر از سمت جنوب غربی قله و از جاده سایت هست که فاقد آب و زیبایی‌های سایر مسیرها ست
سوالی بود در خدمتم
شاد و پیروز باشید
One-day ascent of Sialan Peak
Going back and forth from the heads of Haniz
The total route is 28 km
Due to the low width of Pakob and the drop and abyss, in my opinion, the path is considered between difficult and very difficult
Janpaneh is in the middle of the road
There are many springs along the way to Janpaneh, but after that there is no water
The path with deep valleys full of water, very beautiful and pristine
Considering the length of the route, it is better to consider staying overnight at Janpanah Shab Mani