Haute Cime Dents du Midi

July 20, 2016
July 2016

near Les Granges, Canton du Valais (Switzerland)

Ascensió al cim més alt del grup de les Dents du Midi, des d'on tindrem una panoràmica excepcional dels Alps i podrem veure bona part dels quatremils: la Barre des Ecrins, el massís del Montblanc, Grand Combin, els Alps del Valais (Matterhorn, Monterosa, Dent Blanche...), els Alps bernesos (Eiger, Mönch, Jungfrau...). També es pot veure un tros del Lac Léman, així com ben a prop els grups més al nord dels prealps francesos: Chablais, Haut Giffre, Aravis, Bornes, Aiguilles Rouges...

Es pot fer l'ascensió en dues jornades fent nit a refugi per reduir el desnivell.

Aquest any hem trobat neu contínua a partir del Col de Susanfe - fet excepcional a mitjans de juliol - i que feia imprescindible grampons i piolet al matí, degut a l'exposició i moderat pendent d'algun tram.

Veureu que al centre hi ha un tram que fem diferent a la pujada i a la baixada. A la pujada seguim el "Camí d'estiu", a la baixada el "Camí d'hivern". La raó és que hi havia una senyal recomanant seguir el d'hivern ja que al d'estiu encara quedava neu i té flanquejos més exposats així com un tram de grimpada equipada amb cable. Com vam veure bastanta gent que anava al d'estiu, vam assumir que al refugi els haurien posat més al dia i ja estaria bé. Es feia bé però algun tram encara delicat. La baixada pel camí d'hivern, en canvi, es pot fer lliscant sobre la neu sense perill i va ser rapidíssima.