Hasan Dağı Yaz Tırmanışı ( 09.07.2014)

Photo ofHasan Dağı Yaz Tırmanışı ( 09.07.2014) Photo ofHasan Dağı Yaz Tırmanışı ( 09.07.2014) Photo ofHasan Dağı Yaz Tırmanışı ( 09.07.2014)

July 10, 2014
July 2014

near Dikmen, Aksaray (Türkiye Cumhuriyeti)

08 Temmuz 2014 günü Aksaray ili Helvadere Kasabası'ndan kamp yapacağımız Karbeyaz Oteli'ninde bulunduğu alana vardık. Buraya otomobil ile çıkmak mümkündür. Bizde kendi otomobilimizle gittik. Otel tam faaliyette değil ama bekçinin ifadesine göre gelen müşterileri de geri çevirmiyorlarmış. Sadece konaklama hizmeti verdiklerini belirtti. Ama siz yinede kamp malzemelerinizi yanınıza alın. Otelin açık olacağına fazla güvenmeyin.
Biz otelin yanındaki alana çadırlarımızı kurduk. Etrafı şöyle bir dolaştıktan sonra akşam yemeğimizi kamp mutfağımızda hazırlayıp yedikten sonra sıra çay keyfine geldi. Çay keyfinden sonra çadırlarımıza çekildik.
Ertesi gün yani 09 Temmuz Çarşamba sabah saat 04.30'da kalktık. Sabah kahvaltısı ve kampı topladıktan sonra saat 06.00'da tırmanışa başladık.
Tırmanış için iz, patika vs bir yol yok. Yolunuzu kendiniz belirleyeceksiniz. Zirveye birkaç noktadan çıkmak mümkün ama en çok tercih edilenin klasik rota olduğunu öğrendik. Büyük Hasan Dağı ile solunda kalan Küçük Hasan Dağı arasındaki bölümden tırmanma en çok tercih edileniymiş. Küçük Hasan Dağının eteklerine varıldığında geniş bir "U" çizilerek Büyük Hasan Dağı'nın Niğde tarafına bakan yamacına ulaşılıyor. Burada kayalıklar vs yok. Tırmanmak daha kolay. Zikzaklar çizilerek zirveye ulaşmak çok rahat.
Diğer bir rotada Yılankar rotasıdır. Kamp alanından görünen rotadır. Dik ve çarşaklı bir rotadır.
Biz Küçük Hasan Dağı'nın eteklerine varmadan Büyük Hasan Dağı'nın doğu yamacından kayalık alandan tırmanarak zirveye ulaştık. Dağcılık deneyiminiz yoksa bu yolu denememenizi öneririm. Zorlu ve riskli bir yoldur.
Sabah 06.00 da başladığımız tırmanışta saat 11.00'da zirveye ulaştık. Tırmanışımız 5 saat sürdü. Bir saat zirvede dinlendik, çevreyi gezdik. Zirve defterine kısa notumuzu yazdık.
Saat 12.00 da iniş için yola çıktık. İnişte çıktığımız rotayı değilde başka bir rotayı kullandık. Burası dik ve çarşaklardan oluşan bir rota. Deneyim şart. Kah çarşaklardan kayarak, kah kayaların üzerinden inerek Hasan Dağı'nın eteklerine ulaştık. Etekten aşağıya doğru inişe geçtik. Dik iniş her zaman zor olduğu için zikzaklar çizerek kamp alanımıza döndük. İnişimiz 3 buçuk saat sürdü.
Bu rotayı bir fikir versin diye ekliyorum. Yoksa aynı rotayı izlemeniz için değil. Asıl bu açıklamanın yararlı olacağını umuyorum.

Hasan Dağı Zirve

• evrimcan Jul 11, 2014

Sessizce gittiğine göre yürüyüş ekibiniz var herhalde Turgay Hocam. Gerçi o tarihlerde burada değildim ama haberimiz olsaydı ve uygun olsaydık bizde gelirdik.anlatımınıza göre güzel geçmişe benziyor... Doğan