Hasan dağı kış tırmanışı zirveli 24.12.2017

Photo ofHasan dağı kış tırmanışı zirveli 24.12.2017 Photo ofHasan dağı kış tırmanışı zirveli 24.12.2017 Photo ofHasan dağı kış tırmanışı zirveli 24.12.2017

Experts only
December 24, 2017
December 2017

near Dikmen, Aksaray (Türkiye)

Hasan dağı kış tırmanışı zirveli 24.12.2017

• Photo of engin simsek
    engin simsek Dec 27, 2017

Hasan Dağı Kış Tırmanışı (Zirveli) 24.12.2017
    ERDAK 7.Geleneksel Hasandağı Kış Tırmanışı "Kadına Şiddete Hayır" temasızla gerçekleştirildi.
    İstanbul'dan uçakla Kayseri'ye geçip Kayseri Dağcılık İhtisas Kulübü'nün Sn. Mustafa Karaahmet liderliğindeki ekibine katıldım. Mustafa Karaahmet, Veli Canpolat, Mahmut Şahin, Mustafa Kılıçarslan, Kenan Okan Cingil, Bekir Demir ve ben kiraladığımız bir araç ile Aksaray iline geçtik. Helvadere kasabasından geçerek sakin karsız ve sissiz bir havada Kardelen otelin etrafında 1940m'de çadırlarımızı kurduk. Daha erken saatlerde gelen diğer dağcılarla tanışma ve sohbet edildi. Ereğli'den ERDAK, Bursa'dan YEBUDAK, Adana'dan Prodos ve daha birçok ekip oradaydı.Yemek yenildikten sonra saat 8 gibi dinlenmeye çadırlara geçildi. Saat 9 gibi şiddetli bir rüzgar başladı ve çadırları sökecek kadar şiddetlendi. Devamında tipi başladı. Sabah 3'de kalktığımda heryer kar ile kaplanmıştı. Kahvaltı ve giyim sonrası saat 03:30 gibi yürüyüşe başladık. toplam yaklaşık 180 dağıcının olduğu kamp alanında yaklaşık 160 kişinin katılımıyla tırmanış başlamış oldu. Kask,Kazma,Krampon zorunluydu. Klasik rota kullanılarak zirve yolu izlendi. Rota boyunca rüzgar,tipi veya olumsuz bir hava koşuluna rastlanmadı. Kazma,Krampon kullanılmadı. Rota boyunca dağcıyı zorlayacak bir kar-buz geçişi olmadı
    2900 m'den sonra kar miktarı fazla olduğu ve diklikde arttığı için dur-devam et sıklığı arttı, zirveye ulaşma heyecanıyla birlikte sabırsızlıkda bir miktar artış oldu.En fazla yorulduğumuz yer burasıydı. Zirveye saat 10 gibi ulaştık. Zirvede toplu ve bireysel fotoğraf çekimi yapıldı. İstikla marşı okundu. Ve serbest stilde iniş başladı. Dağcılık disiplinin en falza bozulduğu yer sanırım her zaman iniş rotasıdır. Kayanlar,koşanlar ve farklı yollarda gidenler ve daha bir sürü şey.Kamp alanına 13:15 gibi ulaştık. Hızlıca çadırlar toplandı. Akşam yağan kardan dolayı kapanan yol için AFAD ve diğer ekiplerin yardımlarıyla yol açıldı. Soğuk sebebiyle aracın mazotu dondu fakat aracın çalışması veya gitmesinde bir sorun teşkil etmedi. KAYDAK (Kayseri dağcılık İhtisas Kulubü) değerli ekibiyle birlikte Aksaray ilinde yemek molası verilerek Kayseri'ye dönüldü.
    Misafirperverliği için KAYDAK ekibine, organizasyon için ERDAK ekibine çok teşekkürler.