Hasan dağı

Very difficult
March 20, 2023
March 2023

near Dikmen, Aksaray (Türkiye)

19.03.2023 Pazar günü sabah saat 06:00 da Tekirdağ Çorlu’dan hareket ettik saat 11:30 da Ankara’ya da kahvaltı yaptık. Sonraki durağımız tuz gölü biraz fotoğraf çektikten sonra Karbeyaz otele hareket ettik. Dağa vardığımızda kar yağışı başladı ve otele 100-200 mt. Kala yolun kar tutmasından dolayı devam edemeyip yaklaşık 3km geri geri inip aracı orda bırakıp otele kadar yürüdük. Otelde kar yağışından dolayı iptal olmuş programlar olduğundan sadece müşteri olarak iki kişiydik. Otel sahibi eşi ve oğlu vardı. Bizi evimizdeymişiz hissi yaşattıklar. Çok rahat ettik. 20.03.2023 pazartesi sabah 06:30 da yürüyüşe başladık. Yoğun sis ve çiseleyen kar gibi bir hava vardı. Ama bizimle birlikte bölgede olan 5 tane sevimli pati arkadaş bize eşlik ettiği için kendimizi daha güvende hissettik. Yanlış yöne gitttiimizi hissettiklerinde ayağımıza dolanım bizi çekiştirip ya da önümüzde yatarak yanlış yönelmemize engel oluyorlardı. 2700 metrede az bişey ağaca açtı fakat çok sürmedi ve kapandı tekrar. Yukarı çıktıkça yoğun sis ve tipi artmaya devam etti. 3080 metrede bir kara vermek zorunda kalıp bayrak açmaya karar verdik. Bayrak açma ve fotoğraf çektikten sonra hızlı bir şekilde geri döndük. Dönüşe başlama saati 15:30 otele vardığımızda saat 18:00 olmuştu. Üstümüzü değiştirdikten sonra otel sahibi aracımıza kadar çantalarla girmeyelim diye Murat abiyi traktörle arabaya kadar götürdü. Murat abi arabayı aşıp otele geldi. Araca eşyalarımızı yerleştirdikten sonra yola çıktık. Çok güzel bir kış tırmanışı tecrübesi oldu bizim için.