Hasan dağı

August 5, 2015
August 2015

•   3.7 1 review

near Dikmen, Aksaray (Türkiye Cumhuriyeti)

Ankara'dan gece 4 gibi yola çıktık. bir gün iznimiz olduğu için kamp yada Aksaray'da konaklama durumumuz yoktu. yaklaşık 260 km

Aksaray'da kahvaltı yaptıktan sonra Helvadere Kasabası'ndan Karbeyaz Oteli'nin olduğu yere(arabayla çıkılabiliyor.) saat 8:00 gibi vardık. çantamızı hazırlayıp tırmanışa(rakım 1900m cıvarı) başladık.

Dağ bütün çıplaklığı ile karşımızda durduğu için rotamızı yürürken belirledik. internetten okuduğumuz kadarı ile yılankar rotası en kısa fakat biraz zorlu, bizde bu rotayı takıp ettik. 5 saat tırmanış, 30 dk zirvede dinlenme 3 saaat ise iniş olarak planlamıştık kabaca. sadece tırmanışın 3km ile 4km arası (2900m ile 3200m rakımları arası) zorlu denebilir.

Ağustos ayında gittiğimizden hava sıcaktı sadece bir kaç noktada azcık kar vardı. tırmanmak için en güzel zaman Nisan Mayıs ayları diye düşünüyorum.

• Photo of Berk Durgun
    Berk Durgun Aug 15, 2022

Hasan Dağı Güney Cephe Çıkış, Doğu Cephe İniş. Çarşak ve eğim fazla ve su iki kişi için 10 litre. Şarj bittiği için dönüş rotası yarım kaldı. Ancak bittiği yerden yarıklar dikkate alınarak otele iniş yapılabilir. Otele gidiş yönü Kuzey.