گولو رجبی از مسیر آب مروارید

January 15, 2021
January 2021

near Kohreh, Fars (Iran)

مسیر دسترسی به گولو رجبی از دو مسیر تنگ لاغُر و تنگ وَرا میباشد صبح جمعه پس از اینکه دوستان جمع شدند به سمت تنگ لاغر(پشت کارخونه آسفالت )حرکت کردیم که با در بسته و دیوار های کارخونه آسفالت روبرو شدیم پس با نا چار به سمت تنگ ورا رفته و از مسیر آب مروارید خودمون را به تخت بش کار و سپس به گولو رجبی رساندیم. نکته بعد از ۱۰۰ متر که از آب مرواریدنقطه (۱) رد شدین حتما به سمت چپ حرکت کنید و خود رو به طبقه بالا تری برسانید و بر کردین به سمت شمال نقطه(۲،۳،۴) و از اب ریز دره خودتون رو بالا بکشید دو نقطه خطر وجود داره حتما ⚠️⚠️ با احتیاط عبور کنید بعد مسیر را به سمت جنوب حرکت کنید و خود رو از روی پشته به تخت بش کار برسونید نشانه مسیر انجیرهایی هست که در فاصله ۱۰۰ متر از ام دیگر هستن نقطه (۵و ۶ ) و در ادامه مسیر به تخت بش کار می رسیم نقطه(۸)بعد مسیر رو به سمت دره سمت راست ادامه میدهیم و ترجیحا از کف دره حرکت میکنیم و در سمت چپ دره به غار کوچکی می رسیم که پناهگاه خوبی برای شب هست می رسیم اسم این نقطه گولو رجبی هست . تنگه بسیار سر سبز با درختهای متراکم هست حتما آب به اندازه کافی همراه ببرید در فصل سرد ۲الی ۳ لیتر آب و در فصل گرم حتما بیشتر . در مسیر فقط آب مروارید آب داره و تا انتهای مسیر از آب خبری نیست ولی در سالهای پر بارندگی سنگ ابها و ابنماها از آب پر هستند .
🚫🚫🚫
توجه این تِرَک تا بلوار جانبازان به دلیل اشتباه ادامه دارد پس اول مسیر رو از مسیر شهری کم کنید 🚫🚫