Termessos Antik Kenti ve Solymos ( Güllük ) Dağı Zirvesi 1663 Mt.

Photo ofTermessos Antik Kenti ve Solymos ( Güllük ) Dağı Zirvesi 1663 Mt. Photo ofTermessos Antik Kenti ve Solymos ( Güllük ) Dağı Zirvesi 1663 Mt. Photo ofTermessos Antik Kenti ve Solymos ( Güllük ) Dağı Zirvesi 1663 Mt.

4 hours one minute
May 29, 2017
March 2017

near Korucak, Antalya (Türkiye)

❗ Termessos Antik Kenti ve Solymos ( Güllük ) Dağı Zirvesi 1663 Mt.❗

📌 Bu tecrübeyi çok az insanlar yaşar .!!
✨ Termessos antik kentine gittiğinizde Tiyatronun basamaklarına oturup karşısındaki Solymos ( Güllük Dağı ) zirvesini merak ettiniz mi veya bu zirveden acaba Termessos antik kenti nasıl görünüyordu diye düşündünüz mü ?...
İşte biz ilk gittiğimizde bu duyguları yaşadık ve gördük ve sizlerinde bu duyguları yaşamanız için bu rotayı oluşturduk. Termessos Antik kentini farklı açılardan görmek isteyen bir ekiple yola çıktık. Bir çok kişi için kolay zor olabilir fakat yeni katılan arkadaşlar için oldukça zorlu geçti diyebiliriz. Termessos Tiyatrosundan yola çıktık. Nekropol alanındaki farklı yapıların içinden ormanın içine daldık. Ayrıca zirve de çok eski zamanlardan kalma bir gözetleme kulesi bulunmaktadır. Bu gözetleme kulesine ulaşmak için yer yer kaybolmuş Helenistik dönemde yapılan antik taş döşemeli yolu takip ederek zirveye ulaştık .
Güllük Dağı zirvesinde verilen mola sonları manzaranın tadını çıkardık fotoğraflarımızı çekildik ve 26.03.2017 tarihinde burayı keşfetmek için Muharrem Hocamız çıkmıştık. Geçen yıl 14.12.2021 tarihinde aramızdan ayrılan hocamızı çıktığımız bütün zirvelerde anacağız, bu vesileyle onuda anmadan bu zirveden ayrılmak olmazdı ... Muharrem Hocamızı Rahmetle anıyoruz ve Mekanı Cennet Olsun...
🚩 Günümüzde Güllük adını taşıyan antik Solymos dağının yamaçlarında Anadolu'nun yerli halkı Solimlerin kurmuş olduğu Termessos antik kenti kalıntıları yer alır. Termessos daha el değmemiş yapısıyla diğer antik şehirlerden daha farklı değişime sabit bir şehirdir.
Böylesine güzel olan bir antik kentin tam karşısında bütün heybetiyle 1663 mt. yüksekliğindeki Güllük Kocadağ durmaktadır.
📍Yine aynı rotayı kullanarak Termessos antik kenti Tiyatrosuna ulaştık ve zirve yorgunluğunun tadını ihtişamını yaşadık.❗
✨ Güllük Dağı, Antalya şehir merkezi ile Korkuteli ilçesi arasında yer alır. Alanın kuzey sınırı Antalya-Korkuteli karayoludur. Alandaki en yüksek dağ 1663 metrelik yüksekliğe sahip olan Kocadağ’dır. Alandan Karaman ve Boyalı çayları doğar. Güllük Dağı’nın kuzey yamaçlarında ülkemizin en iyi korunmuş arkeolojik alanlarından biri olan Termessos antik kenti bulunur. Dağlık alanlar denizel kökenli kireçtaşlarından oluşmuş olup alanın doğusu Antalya traverten platosunun bir kısmını kapsamaktadır.

✨ Alanda Akdeniz iklimine özgü iyi korunmuş maki ve iğne yapraklı ormanlar ile yüksek dağ bozkırları, nehir kıyısı ve kayalık bitki toplulukları bulunur. Alanda ardıç, meşe, kızılçam karışımı ormanların yanında saf kızılçam ormanları da yer almaktadır. Alandaki çaylar boyunca nehir kıyısı bitki örtüsü görülür.!