گرده شرقی آزادکوه .gpx

August 30, 2019
August 2019

near Kelāk-e ‘Olyā, Māzandarān (Iran)

روز ۸ شهریور ۹۸ به اتفاق دو نفر از دوستان ، ساعت ۲ شب تهران رو به مقصد کلاک ترک کردیم و ساعت ۶ صبح روستای کلاک بودیم .ساعت ۶ و نیم استارت برنامه رو زدیم و تا زیر گرده ها رفتیم . کفی کفش یکی از دوستان بشدت آسیب دید و از ادامه مسیر منصرف شدند و به کلاک برگشتند . بنده و یک نفر دیگه که خبره به مسیر بودند به مسیر ادامه دادیم . قرار شد صعود سرعتی باشد . ابتدای گرده ساعت ۹ و نیم صبحانه مختصری خورده شد و پیمایش گرده شروع شد. مسیر گرده تقریبا ریزشی و با شیب های زیاد بالا و پایین می‌رفت . یکی دو جا تو مسیر بز کوهی دیدم و عقاب ها هم کلا بالا سرمون بال میزدن . در چند جا خرک سواری رو تجربه کردیم و در چند جا هم صعود عمودی کوتاه. ساعت 12 قله رسیدیم و بعد یه ربع استراحت روی قله، از سمت گردنه چورن برگشتیم و ساعت ۲ بعدازظهر به روستای کلاک رسیدیم .
۱) برای گرده باید قبل از رسیدن به محل اتراق راه عادی , به سمت راست منحرف شده و به زیر گرده برسی
۲) روی گرده هیچ گونه آبی ندارد
۳)اصلا توصیه صعود برای افرادی که ترس زیاد از ارتفاع دارند نمیشە
۴) چون همراه بنده فردی کاملا فنی و آماده بودند تونستیم تو این زمان بریم وگرنه گرده کار دست به سنگ زیادی داره و لازمه زمان کافی