Grbaja - Severni vrh Karanfila

Very difficult
July 9, 2022
July 2022

near Dolja, Gusinje (Montenegro)

Grbaja - Severni vrh Karanfila
9.7.2022.
Akcija planinarskog kluba "Tornik" iz Čajetine

Start iz doline Grbaje. Staza odmah krece strmo uzbrdo i ide serpentinom sve do samog izlaska iz pojasa sume inizeg rastinja. Potom delovima strmog i krupnijeg kamenjara, na nekim delovima i sa manjim slojevima sipara. Tako krećući se stiže se do ispod severnog lica Karanfila i do samog račvanja gde se levo ide prema Šupljim vratima, Ljubokuću i Očnjaku, a desno ka usponu za Severni vrh. Odatle skrećemo desno ka Severnom vrhu. Dalje prvi deo staze ide strmim siparom pa je potreban izuzetan oprez zbog odranjanja kamena. Posle sipara nailazi se na još strmiji deo sa travom i kamenjem. Prilikom kišnih dana kao što je to nama bio slučaj treba paziti jer je ovde veoma klizavo. Potom se dolazi do sajle ispod krošnjinog prolaza, zbog kiše i jakog vetra uslovi na tom delu staze su bili prilično loši pa smo uz veliku pažnju prošli taj deo. Posle krošnjinog prolaza i završetka sajle nešto lakši prvi deo staze. Potom na par mesta ima nekoliko detalja koje treba propratiti i polako proći. Dalje je staza miks trave i kamena sa povremeno prilicno strmim delovima. Pre samog izlaska na vrh nekoliko metara staze je prilično eksponirano pa pri velikom vetru treba paziti. Na vrhu Severnog vrha Karanfila je kutija sa knjigom utisaka.
Povratak istom stazom. Treba imati na umu da se može od račvanja skrenuti ka šupljim vratima i tom stazom takodje spustiti u dolinu Grbaje.

Staza duga 10,5km sa nepunih 1400uspona.
Iz Pk Tornik na akciji učestvovalo 10 planinara.