Gran Encantat (100 cims)

August 29, 2015
August 2015

•   3.7 1 review

near Espot, Catalunya (España)

Pujada al mític cim del Gran Encantat de 2.748m.

L'he qualificat com difícil per la baixada del cim, ja que amb les dues opcions que hi han cal un mínim d'experiència o coneixement de tècniques d'escalada, si es baixa desgrimpant és delicat pel pati que hi ha, per tant l'opció més segura és baixar fent un ràpel, pel qual hi han mallons preparats.

Iniciem l'excursió des del llac de St. Maurici, al qual s'hi pot arribar en Taxi des de Espot, o a peu des del pàrquing de Prats de Pierró, però llavors haureu d'afegir gairebé una horeta més per trajecte ja que són uns 4Km, i nosaltres no teniem aquest apreciat temps ja que ho vàrem fer en un sol dia des de Barcelona.
Agafem el camí en direcció al refugi de Mallafré perdent un pel d'alçada. El nostre sender surt del costat mateix del refugi (no confondre amb el que va a Monestero), haurem de baixar al torrent que hi ha just a sota del refugi i creuar-ho per un pontet fet amb 3 troncs (foto), es pot anar seguint el sender pq està força fressat, però en algun punt és útil el track.
Continuarem, ara si pujant de manera continua pel Bosc de Samboiné i dels Fangasals, tot seguint el sender que ens portarà cap a la Valleta Seca, fins que sobre el quilòmetre 3,2 i cota 2.300 ens començarem a enfilar per la canal.
Aquesta està força descomposta, i cal posar més d'un cop la ma a terra però no té perill més enllà d'algun roc que et pugui fer caure el que va davant teu.
Així arribarem al Coll dels Encantats, lloc on tenim un descans, però que dura poc ja que aviat haurem de tornar a grimpar. Si seguim el sender ens portarà a una espècie de canal, que és per on baixa el ràpel, però per pujar és millor fer-ho just pel costat esquerra d'aquesta petita canal. Aquesta grimpada ens portarà a una cresta que cal seguir a la dreta per pocs metres fins a fer la grimpada final amb força pati però amb bones preses per mans i peus, la qual ens deixarà on hi han els mallons per assegurar el ràpel, un cop allí ja només ens queden uns metres però sense grimpar, per tenir una de les millors vistes del Pirineu amb l'estany de St. Maurici als peus.
La baixada, com comentava al inici, la vàrem fer amb ràpel per seguretat, ja que amb la des-grimpada una petita errada pot suposar fer-se molt mal. Per fer aquesta en bones condicions cal corda de 60 metres per cobrir els 30 metres que hi han d'un malló al següent, i caldrà muntar la cordada 2 cops.
La resta de la baixada es fa pel mateix camí sense cap dificultat afegida.

PictographLake Altitude 6,470 ft

St Maurici

PictographMountain hut Altitude 6,381 ft

Mallafrè

PictographBridge Altitude 6,425 ft

Inici del sender cap a la Valleta seca

Vista de la Valleta Seca

Imatges a mitja canal

Coll del Encantats

Portilló superior

PictographRisk Altitude 9,101 ft
Photo ofPlaca i fotos en zona de grimpada amb pati Photo ofPlaca i fotos en zona de grimpada amb pati Photo ofPlaca i fotos en zona de grimpada amb pati

Placa i fotos en zona de grimpada amb pati

PictographInformation point Altitude 9,151 ft

Mallons

Gran Encantat

PictographRisk Altitude 9,073 ft

Rappel

• Photo of e.monros
    e.monros Oct 19, 2019

Jo l'he fet des del pàrquing de Prats de Pierró i m'ha sortit vora 5h anar i tornar. He de dir que el descens, un cop ja sortit de la canal, el vaig fer corrents.

Si segueixes les indicacions, no té pèrdua excepte el tram final de la grimpada. La dificultat per mi va ser trobar el camí correcte per on grimpar, ja que les fites no s'acabaven de veure bé o n'hi havia algunes que et liaven mes que altra cosa. Per això vaig trobar més complicat l'ascens final que el descens.

La resta tot perfecte. Dia espectacular, tot i començar tots els encantats emboirats, vistes espectaculars des de dalt i vaig marxar enamorat de la Valleta Seca (vaig parar més d'un parell de vegades baixant perla canal sol per poder observar-la).

PD: Sant Maurici a la tardor és ESPECTACULAR.

• Photo of halfarre
    halfarre Oct 19, 2019

Gràcies E.Monros! A seguir gaudint d'aquestes fantàstiques muntanyes que tenim al nostre país!!!