Glacier de la Vanoise, Dôme de Chasseforêt

Photo ofGlacier de la Vanoise, Dôme de Chasseforêt Photo ofGlacier de la Vanoise, Dôme de Chasseforêt Photo ofGlacier de la Vanoise, Dôme de Chasseforêt

August 1, 2016
August 2016

near Pralognan-la-Vanoise, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Ruta de dos dies fent nit al refugi Col de la Vanoise.

Creuarem l'immensa glacera de la Vanoise, i pujarem a una de les seves Dômes, la Dôme de Chasseforêt, que tot i no ser la més alta sí que és la més punxeguda i destacada sobre la glacera. Des del cim tindrem excel·lents vistes a la resta de Vanoise, Montblanc, Gran Paradiso, Ecrins, ...

La baixada té un petit tram delicat al mig d'un corredor (poca inclinació) doncs vam trobar un mur de roques que calia desgrimpar per anar a parar a sobre d'un never, el qual tenia una cornissa/rimaia bastant profunda prop de les roques.

A part d'això, la ruta no presenta dificultats tot i haver de prendre les mesures i equip de seguretat bàsic per a glacera. Aquest any (finals de juliol 2016) l'hem trobat totalment tapada, però anàvem juntament amb una cordada d'un home de Pralognan que ens va dir que sol tenir unes quantes esquerdes.