Gachal summit قله گاچال و سراب گیان

Photo ofGachal summit قله گاچال و سراب گیان Photo ofGachal summit قله گاچال و سراب گیان Photo ofGachal summit قله گاچال و سراب گیان

August 7, 2012
August 2012

near Z̧afarābād, Hamadān (Iran)

مسیربسیار زیبایی است بخصوص در فصل بهار ودشت گاچال پراست از گلهای دارویی و موسیر ومقبره عزیز کوهنوردی هم بنام توکل کیانی در کنار جانپناه گاچال هست که ظاهرا در اثرسقوط بهمن جان به جان آفرین تسلیم کرده است

انتهای جاده خاکی وشروع کوهپیمایی

جانپناه گاچال یا توکل

جانپناه گاچال یا توکل واجد دو اتاق میباشد که هر اتاق حداقل تا 8 نفر ظرفیت دارد

دشت گاچال

روستای محمدآباد

شروع جاده خاکی8کیلومتری

از روستای محمد آباد تا انتهای جاده خاکی ورسیدن به نزدیک پناهگاه در حدود 8 کیلومتر میباشد جاده در ابتدا مقداری سربالایی وشیب دارد ولی از بالای گردنه صاف وهموار میشود

سراب گیان

سراب گیان یکی سرابهای خیلی زیبای منطقه نهاوند میباشد وارزش چند بار دیدن دارد

مقبره توکل کیانی

PictographSummit Altitude 0 ft

قله گاچال

• Photo of Saeid.bijani95
    Saeid.bijani95 Aug 5, 2017

سلام آقا نادر عزیز
    دیروز جمعه 13 مرداد ماه 96همراه با آقایان نوروزی, باباخانی و خانمهای سهامی قله گاچال را با استفاده از تراک شما پیمایش نمودیم.مسیرصعود از روستای محمد آباد را از داخل دره و نه روی یال شروع کردیم که در این فصل هم زیبا بود و تا نزدیک انتهای جاده خاکی درخت وآب داشت.میوه های مثل آلبالوی وحشی ( بلالوک) و تمشک وحشی( تیورگ)زیاد دیدم حتی یک درخت مو هم در مسیر دیدیم.
    تنوع گیاهان این منطقه عالی بود و کوهستان در این فصل هم زیبایی زیبایی خود را حفظ کرده بود.باز هم فرود را از داخل دره انتخاب کردیم که سنگلاخ و سخت بود و باعث شد از مسیر سراب گیان دور شویم .دشت گاچال از مناطق کمیاب از لحاظ طبیعتگردی به نطرم رسید.
    باز هم ممنون و متشکراز شما

• Photo of Nader Montazeryani نادر منتظریانی
    Nader Montazeryani نادر منتظریانی Aug 6, 2017

درود بر جناب بيژني بزرگوار خوشحالم كه از طبيعت بكر و زيباي منطقه استفاده برده ايد كاش ديدار از سراب گيان را هم در برنامه خودتان لحاظ ميكرديد چون اين سراب يكي از ديدني ترين و پر جاذبه ترين مناطق گردشگري اين كوهستان بحساب ميآيد