Photo ofEstació esquí Puigmal - Puigmal d'Err - Petit Puigmal del Segre - Puigmal de Llo - Estació esquí Puigmal Photo ofEstació esquí Puigmal - Puigmal d'Err - Petit Puigmal del Segre - Puigmal de Llo - Estació esquí Puigmal Photo ofEstació esquí Puigmal - Puigmal d'Err - Petit Puigmal del Segre - Puigmal de Llo - Estació esquí Puigmal

August 16, 2018
August 2018

near Valcebollère, Occitanie (France)

Prendre la carretera N-116 entre Bourg Madame i Saillagouse, a mig camí, a l'alçada de Santa Leocàdia agafar la D-89 a la dreta. Pujar fins l'estació d'esquí de Puigmal fins la barrera que no deixa passar més.
Allà començarem la caminada amb una pujada primer per carretera i al cap de pocs centenars de metres prenem camí que comença a pujar al costat d'un rierol.

Arribada a la bifurcació del track, jo he decidit pujar "per la dreta" (en sentit antihorari) doncs pujar per la tartera s'em fa pesat. La pujada conté nombrosos pedrons i marques grogues i malgrat hi ha alguna variant, és relativament fàcil de seguir.

Primer fem el cim del Puigmal (Puigmal d'Err) de 2.910 mts. Una vegada fetes les fotos de rigor al costat de la creu metàl·lica (amb campana i olla al peu) començarem el camí cap el Petit Puigmal del Segre (2.810 mts) i fins el coll on abans de començar la baixada per la tartera, ens desviarem per fer el Puigmal de Llo (2.801 mts). Tirem enrera fins el coll i comencem la baixada per la tartera cap a l'estació d'esquí del Puigmal.