Escletxa del Moro, benvinguts al Cor de Montserrat

Photo ofEscletxa del Moro, benvinguts al Cor de Montserrat Photo ofEscletxa del Moro, benvinguts al Cor de Montserrat Photo ofEscletxa del Moro, benvinguts al Cor de Montserrat

November 11, 2023
January 2023

near Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Escletxa del Moro benvinguts al cor de Montserrat, joia montserratina amagada i cavitat desconeguda, te unes dimensions enormes i el seu recorregut interior es fascinant.

Però per poder arribar al cor de Montserrat, tindreu que superar alguns obstacles per fer-vos dignes de veure-ho, nomès els escollits podran gaudir d’aquesta màgica cavitat.

Hi estat valorant si donar tots els detalls del itinerari però he considerat mes adient nomès donar-vos els necessaris perquè la proposta us aporti un plus d'aventura i sorpresa. Si algú li cal alguna dada mes que me la pregunti i sense limitació li donaré.

Els obstacles a superar son remuntar el Torrent d’accés amb diferents ressalts alguns equipats amb cordes i la part final del Torrent e interior de l’Escletxa es mes tècnica amb trams mes difícils. Un cop arribeu al final de la cavitat us recomano fer una via d’escalada ben singular d’uns 20 metres que us porta al sostre de la sala.

No presenta passos estrets doncs es una cavitat molt amplia.

Per afrontar aquesta aventura nomes us caldrà ubicar l’Escletxa del Moro, si estiguéssiu davant seu, molt a prop a la seva dreta te la Paret del Aeri i per l’esquerra transcorre el Torrent del Moro. Per orientar-vos sobre l’accés, deixeu el cotxe abans del Túnel de Sant Jeroni just davant del Torrent del Moro. Agafeu la rampa cimentada que us porta ràpidament al camí de l’Arrel, trenqueu a l’esquerra direcció al Torrent del Moro sense arribar-hi, a 200 metres agafeu la primera torrentera que us trobareu que es neta de vegetació, es el Torrent de l’Escletxa del Moro que porta a les imponents vies d’escalada de la Paret del Aeri. L’Escletxa del Moro esta ubicada a la capçalera d’aquest Torrent, sempre amunt companys.

Les dades que us proporcionaré son les suficients per afrontar el repte:

Alçada d’inici 690 metres
Alçada boca de l’Escletxa 1.130 metres
Aproximació: 50 minuts pel Torrent de l’Escletxa del Moro, el mateix que porta a la Paret del Aeri.
Recorregut interior variable
Retorn: desfer l’accés 40 minuts
Total: entre 3 i 4h. Distancia total 4,3km
Grau exposició: mitja/alt, tram mes llarg en lliure 9 metres.
Grau màxim escalada IV+/-V
Material necessari per accedir i visitar la cavitat: frontal, casc, arnes, rapelador, baga d’ancoratge, corda 50 metres, calçat de trekking.
Si es completa el recorregut interior fent la via d’escalada també caldran unes 7 cintes exprés, peus de gat i demes estris d’escalada.

NOTA TRACK: he tingut que retallar track original doncs al entrar dins l'Escletxa va gravar malament, distancia i temps escurçats, desnivell erroni realment son uns 400 metres....

Drecera del Moro

Acces rampa ciment

Torrent de l'Escletxa

Acces Escletxa

Recorregut interior

• Photo of SERGI CBRSPN
    SERGI CBRSPN Nov 16, 2023

Me la he apuntat a "quiero ir" Sabs el grau de la via?

David Bros Nov 16, 2023

La via no lhe trobat referencia a google... pero estimaria que es un IV o IV , tens poca presa pero la que hi trobes es bona, de fet tagafes a les formacions estalagmitiques per anar progressant. Crec que hi han com 5 xapes i dalt una reunio multipunt rovellada, en total uns 20metres, es una escalada ben curiosa que li guardo un bon record per la singularitat del lloc...

• Photo of Coco loco
    Coco loco Jan 12, 2024

Hoy hemos subido hasta allí.
    Sólo hasta la segunda sala sin hacer la vía de escalada.
    Un sitio muy curioso la verdad.
    Mercy por compartir

David Bros Jan 13, 2024

Buenas Coco loco me alegro q os hayáis acercado a visitar está singular cavidad y q hagáis conseguido recorrerla con éxito... seguiremos descubriendo nuevos rincones para el disfrute de los más intrépidos aventureros...to be continued

pepito lolito Apr 1, 2024

Bones ,avui hem estat a la escletxa del moro hi hem gaudit molt, força moll tot i a la sala gran hi queia una casquedeta d'aigua .
    Lloc màgic i gràcies per compartir-la ,juntament amb el teu company ramir som bons seguidors de les vostres propostes .
    La canal dels micos est també van gaudir .
    Salut i gràcies .

David Bros Apr 11, 2024

Bones Pepito Lolito, veig que ets un bon intrepid i saps gaudir d'aquest llocs tan especials tan com nosaltres, malegro que thagi agradat es una passada. Es curios que mai mel he trobat molt mollada, suposso que aixo us haura compicat la progressio.

Gracies pels comentaris i a seguir gaudint... a tope company!

La canal dels Micos Est no sé a quina et refereixes....

David Bros Apr 11, 2024

Pepito Lolito ara he vist les teves rutes, ja sé a quina et refereixes es la Canal del Mico per sobre el Monestir, esta feta pols pero quan estigui enllestida i neta de vegetació i rocam, sera una rapida i curiosa variant... no la he volgut publicar perque ara mateix es perillosa perque thi cau de tot... en Ramir es un altre punt de vista... anem parlant, ja tinc ganes de coincidir amb tu per fer alguna plegats

pepito lolito Apr 11, 2024

Bones tu que ets un amant de Montserrat no sé si tens controlar al costat de Salnitre ,hi havia un antic traçat per el clot de Casanellas (al costat de la cova de la bellasona i la font del Guineu en Xavi Vidal va equipar una canal clot de Casanellas

Existeix encara un ràpel de uns 55 mts per sobre del camí vell de Collbató i per sota de la font de Guineu ,vam anar a xaferdajer però la vegetació és potent , el ràpel està en perfecte estat , al costat mateix també estan muntats dos ràpels a la part inferior del torrent fondo que ens deixa a la carretera , la vegetació també és important .
    Muntats fa molts anys per Xavi Vidal i algun membre de l'Egan .
    Salut

David Bros Apr 12, 2024

Bones Pepito, he intentat enviarte missatge privat pero no em dona lopcio....
    La Font de la Guineu la coneixo aquell sector no magrada gaire per fer intrepides te una vegetació baixa pero molt tancada, nomes hi fet la Serra del Cap de les Canals que no la tinc publicada perque per accedirhi esta molt brut, amb el Ramir i volem tornat per buscar el millor traçat i equipar si cal. Si tens curiositat quan hi anem taviso.
    La del Clot de Casanellas no ho coneixo.
    Els rapels per sota de Fondo al travessar el cami de les Feixades si lhe fet fa anys, no el recordo molt tancat i estaba ben equipat, el segon rapel que et deixa a la malla de proteccio per sobre de la carretera al Aeri, eren crec 25metres guapo.

pepito lolito Apr 12, 2024

Si avisam ,a veure si et podem ensenyar nosaltres una cosa fora de Montserrat on ens han invitat per ajudar a acabar-ho ,un camí equipat amb uns foscos ,una ferrada , lloc impresionant . ( Xavi vidal i companyia)
    No hem dic Pepito , sóc en Santi i som.d'iguslada de l'Egan (espeleo grup Anoia)
    No com vosaltres però anem fent .
    Salut i ens veiem

David Bros Apr 24, 2024

perfecte Santi, quedem aixi, quan tornem a Cap de les Canals tavisaré i quan vulguis sorprenme amb alguna proposta i ho valoraré. A tope company!

pepito lolito Apr 26, 2024

Ok, no sé si tens controlar , del coll del miracle al coll de les comes (pr al Montgròs ) hi ha la canal dels cirers que va a petar al torrent de les grutes , si baixes per allà trobareu una corda de 15 mts aprox amb nusos ,una curiositat .
    Salut

David Bros Apr 29, 2024

Si el tinc controlat, just al Bassal dels Avellaners avall, molt xulo arrives a Cova del Boixar... anem parlant company

pepito lolito Apr 29, 2024

Última cosa ,ja no t'enprenyo més ,al costat de l'agulla del cigronet i el serrat de l'arbrada (,agulla del bisbe) hi ha un camí marcat amb vermell i amb unes lletres de CE i una fletxa , el vam seguir una mica i després pasa a marques blaves .
    Saps on porta.
    Gràcies

David Bros Apr 30, 2024

doncs no em sona, passat el Cigronet tens el cami del Pont, pero entre el Puntal de l'Albarda i el Cigronet nomes he vist que comença el torrent de Sajolida, no mhe acostat mai haveure si es pot descedir aquest tram superior fins el Bassal de Sajolida... si ho esbrines ja em comentes