Erciyes Kış Zirve

March 6, 2022
March 2022

near Gedeme, Kayseri (Türkiye)

5 kişilik ekibimizle 4 Mart 2022 Cuma akşam saat 17:00 de Bursa'dan Kayseri'ye hareket ettik. Gece Kayseri Öğretmenevinde konakladık. Sabah alışveriş yaparak Erciyes Kayak Merkezine hareket ettik. Zümrüt teleferiğinin arızalı olması nedeniyle Develi teleferiği ile yukarı çıktık. Develi teleferik istasyonundan yaklaşık 1 saatlik yürüyüş ile Çobanini kamp yerine ulaştık, kampımızı kurup dinlenmeye başladık. Zirve denemesi için 6 Mart 2022 Pazar gecesi saat 03:45 de Çobanini kamp yerinden yürümeye başladık, Şeytan rotasını kullanarak sabah 08:50 de zirveye ulaştık. Zirvede kısa süreli fotoğraf çekiminden sonra dönüşe geçtik, öğlen saat 12:00 ye doğru kamp yerine ulaştık. Kampı toplayarak dönüşe geçtik ve Gondol teleferiğini kullanarak saat öğlen 14:00 de Erciyes Kayak Merkezine ulaştık.

Bir kaç gün önce yağan yoğun kar şiddetli rüzgarın etkisi ile savrulmuş ve sertleşmişti, o yüzden fazla batmadan ve ip açmadan yürüyebildik. Krampon kullandık ancak aşırı buzlanma yoktu. Bizden önce yürüyerek iz açan ekipler sayesinde çıkışımız kolaylaştı. Yürüyüş sırasında rüzgar ve sis yoktu, hava soğuktu. Kamp yerinde bu mevsimde sular donmuş oluyor, kar eritebilir veya suyu yanınızda kampa götürmelisiniz.