Photo ofEngolasters - Coll Jovell - Tossa Braibal - Pla de l'Agols -Cap al Confòs (Andorra) Photo ofEngolasters - Coll Jovell - Tossa Braibal - Pla de l'Agols -Cap al Confòs (Andorra) Photo ofEngolasters - Coll Jovell - Tossa Braibal - Pla de l'Agols -Cap al Confòs (Andorra)

September 4, 2019
August 2019

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

28-08-2019

La caminada d'avui la comencem a l'Aparcament d'Engolasters, pel canal de Ràmio que porta l'aigua de la Vall del Madriu al Llac d'Engolasters, aprofitant el canal han fet el circuit de les Fonts. Amb poca estona trobem la Font de les Ordigues, un petit túnel, el Mirador de la Vall, la Font de les Molleres i l'àrea del Berenador.
D'aquest punt surt el corriol del Camí dels Matxos que puja fins al Coll de Jovell, un espai d'esbarjo i nus de comunicació de diversos camins. Marxem pel camí de més a l'esquerra que puja per la carena del Solà de Ràmio i ens deixa en el Tossal del Braibal.
El descens el fem continuant per la carena del Caser dels Pans i per una canal no identificada pel vessant (N), baixem directament al Planell dels Alls situat en el naixement del Riu de les Agols.
Després de passar per un caos de tarteres i blocs de grans pedres, anem a buscar el camí que ve del refugi i baixa a les Bordes de la Molina, d'allà surt el camí que passant pel Bosc Negre baixa a trobar la carretera de les Pardines. Visitem la Carbonera que hi ha de mostra. Pugem pel Camí del Confòs, creuem els Plans de la Coma del Favar que ens deixen a l'aparcament d'Engolasters.

Salut i Muntanya.

1.0 Mirador

1.1 Coll Jovell

1.2 Tossa de Braibal

1.3 Final de la canal

1.4 Bordes de la Molina

1.5 Carbonera

• Lisett . Jul 12, 2020

Hem fet la ruta molt fàcil de seguir el sempre esta fressat ens ha agrad molt el cami pel bosc i tambe per les espeterrans vistes