Embassament de Llauset - Ibonet de Llosás

Photo ofEmbassament de Llauset - Ibonet de Llosás Photo ofEmbassament de Llauset - Ibonet de Llosás Photo ofEmbassament de Llauset - Ibonet de Llosás

July 5, 2023
July 2023

near Aneto, Aragón (España)

Primer dia d'ascensió al Tempestades , sortint des de la presa de Llauset, on arribem per la pista des del poble d'Aneto.

El camí comença passant per un petit túnel i ràpidament comença a vorejar l'embassament de Llauset, fins arribar a l'extrem oposat al cap de dos quilòmetres. Des d'aquí, seguim les marques de GR cap al refugi de Cap de Llauset, al qual arribem després de pujar a l'ivó de Botornás.

Seguim pujant, compartint camí una estona amb la ruta d'ascens al Vallibierna. A mitja pujada, girem cap al nord (abandonant les fites, però no les maques de GR) cap al coll de Vallibierna, al qual arribarem després de superar un tram final amb grans blocs.

L'altre vessant del coll comença amb un tram de fort pendent, però amb camí marcat, per creuar un tram de caos de pedres (no tant grans) per acabar arribant a través d'herba ben marcada als ivons superiors de Vallibierna.

Des d'aquí es veu la dura pujada que ens portarà a la bretxa Soler i Coll (senyalitzada amb marques blaves i verdes), des d'on seguirem les marques (o l'instint) fins arribar a l'ivó de superior de Llosás.

Parking Llauset

Petit pàrquing a la sortida del túnel, just al costat de la presa de l'embassament de Llauset

PictographTunnel Altitude 7,281 ft

Túnel

Petit túnel (no transitable en vehicle), a l'interior del qual hi ha casetes de comandament i control de la presa

PictographLake Altitude 7,185 ft

Embassament de Llauset

Embassament artificial (la presa data del 1983) que serveix per alimentar la central hidroelèctrica de Moralets

PictographBridge Altitude 7,211 ft

Pont

Petit pont metàl·lic que creua un torrent que desemboca a l'embassament de Llauset

Trencall

Poc després del pont, comencem a pujar i seguim el GR en direcció al refugi de Cap de Llauset

PictographWilderness hut Altitude 7,694 ft

Cabana de Botornás

Refugi lliure en mal estat. Quan el refugi de Cap de Llauset no estava construït es trobava en millor estat

PictographLake Altitude 7,628 ft

Ibón de Botornás

Petit ivó d'origen glacial situat al costat de la cabana

PictographMountain hut Altitude 7,944 ft

Refugi Cap de Llauset

Refugi inaugurat el 2016 (guardat durant tot l'any) gestionat per la FAM

Trencall cap a Collada Vallibierna

Deixem la ruta d'ascensió al Vallibierna (marcada amb fites) i seguim pel GR cap a la collada de Vallibierna (tal i com indica el pal indicador)

Collada de Vallibierna

Collada marcada per grans blocs de pedra tant en un cantó com l'altre (sobretot anant cap al refugi de Cap de Llauset)

PictographLake Altitude 8,117 ft

Ibons de Vallibierna

Ivons superiors de Vallibierna

Bretxa Soler i Coll

Coll que dona accés a la vall de Llosas. Des de dalt tenim una bona perspectiva del Tempestades El nom segons els mapes d'Alpina és "Bretxa de Soler i Coll", mentre que per OpenStreetMap i l'IGN és "Collada de les Sarrios"

PictographOvernight Altitude 8,248 ft

Ibonet de Llosas

Petit ivó (el més alt de la vall), al costat del qual surt la ruta d'ascensió al Tempestades. Dormirem dues nits al seu costat, dins dels parapets de pedra