Emāmzādeh Dāvūd-Bazarak قله بازارک و سی و سه چم از امامزاده داوود

Photo ofEmāmzādeh Dāvūd-Bazarak قله بازارک و سی و سه چم از امامزاده داوود Photo ofEmāmzādeh Dāvūd-Bazarak قله بازارک و سی و سه چم از امامزاده داوود Photo ofEmāmzādeh Dāvūd-Bazarak قله بازارک و سی و سه چم از امامزاده داوود

January 23, 2021
January 2021

near Emāmzādeh Dāvūd, Tehrān (Iran)

این ترک مناسب برنامه زمستانه است. این مسیر از سمت چپ دره منتهی به امامزاده داوود جدا می شود اما یک مسیر هم در انتهای دره از سمت راست به سمت خط الراس می رود که طولانی تر اما با شیب کمتر بوده و مناسب فصل تابستان است. از شهرستانک نیز برای این خط الراس مسیر وجود دارد.
دو، سه قسمت مسیر دست به سنگ کوتاه دارد که بخصوص در صورت وجود برف و یخ احتیاط دو چندان می طلبد. توجه گردد که سنگها ریزشی هستند. بدلیل وجود قسمتهای دست به سنگ، این مسیر برای افراد کم تجربه پیشنهاد نمی شود. همراه داشتن طناب انفرادی و کلنگ توصیه می شود. شیب مسیر زیاد و پیوسته است. در طول مسیر
دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد.
قله بر روی خط الراسی قرار گفته که می توان برای صعود همزمان این قله و قله های سی و سه چم، شاه نشین و توچال برنامه ریزی کرد. با رسیدن روی خط الراس قله سی و سه چم در فاصله کوتاهی در سمت راست قرار دارد و برای قله بازارک باید خط الراس را به سمت چپ (غرب) پیمایش کرد. این برنامه در تاریخ سوم بهمن ماه نود و نه به سرپرستی آقای داوود قلعه گیر توسط گروه کماچال اجرا شد.