Els carcaixells d'en Dalmau i el Montclar (100 cims)

Photo ofEls carcaixells d'en Dalmau i el Montclar (100 cims) Photo ofEls carcaixells d'en Dalmau i el Montclar (100 cims) Photo ofEls carcaixells d'en Dalmau i el Montclar (100 cims)

May 27, 2024
May 2024

near Solíus, Catalunya (España)

Ruta de Can Llaurador a Menhir de Can Llaurador pasando por:
- Pas de la Miloca (1.4 km)
- Oratori de Sant Francesc (2.0 km)
- Agulla de Roca Llisa (2.4 km)
- Carcaixell (2.8 km)
- Montclar (3.5 km)
- Coll de Ceps (4.2 km)

Grimpadeta arran de mar al Massís de les Cadiretes. Ruta circular amb un tram comú al principi i al final que està marcat amb blanc i groc de PR.
Tan bon punt s'arriba al cartell on posa que la via ferrata està tancada per falta de manteniment i garreperia de l'administració pública, es fa dreta i es comencen a seguir marques de SL (verdes i blanques) que ja no deixarem. Es passa un petit pont de fusta i es comença a guanyar altura. S'arriba a un petit altar escavat a la roca i aquí és on comença la grimpada.
Es van fent puja-i-baixes per trams força exposats i hi ha cadenes per agafar-se en els punts més critics. Els trams dificils son curts i es combinen amb altres de només caminar. De tant en tant hi ha alguna fita i sempre es van seguint marques de SL.
Arribats al pont (foto) hi ha un cartell que diu que està tancat i està tot força rovellat. Vam optar per baixar un tram i anar a buscar una cadena que queda a la dreta i ajuda a grimpar una paret. Més endavant hi ha un tram amb una corda (que tampoc cal si no és moll) que ja ens duu al final de les grimpades. En temps, una horeta llarga. Dificultat? poca si es fa muntanya regularment però un grup gran trigarà estona en passar els trams. Per ser més curós en l'explicació dir que els passos aeris són més perillosos que difícils.

Un cop arribats al collet per enfilar cap al Montclar es puja per un camí força costerut i quan ja s'albira el cim s'ha de grimpar (molt més senzill que el ja fet) un tram per arribar al camí que duu al cim.
Baixada per PR tot i que una part del camí es nota que no hi passa gaire gent (ni bicis, cosa q em va semblar impossible) per la quantitat de matoll que creix al mig del camí. Arribats a una torre d'alta tensió el camí, casi desdibuixat, baixa costerut una bona estona fins a creuar el riu i ara sí, camí planer fins a arribar a la cruïlla feta una estona abans.
És divertida :)

Fita

FITA

• Lluísgj May 27, 2024

Bona aquesta! Perillosa però no dificil! Gràcies per compartir!

• Photo of JoanAsuka
    JoanAsuka May 27, 2024

Una mica com la teva excursió sota la cresta de la pica. Perillosa però no difícil🤪🤣😅