elmayanı yaylası - üçsöğüt yaylası - dastaratacağı zirve - inceeriş zirve

Photo ofelmayanı yaylası - üçsöğüt yaylası - dastaratacağı zirve - inceeriş zirve Photo ofelmayanı yaylası - üçsöğüt yaylası - dastaratacağı zirve - inceeriş zirve Photo ofelmayanı yaylası - üçsöğüt yaylası - dastaratacağı zirve - inceeriş zirve

June 14, 2020
June 2020

•   1.3 1 review

near Hisarçandır, Antalya (Türkiye)

Hisarçandır caminin yanından aracimizla 1475 metrede bulunan Elmayani yaylasına çıktık bu toprak yol iyi durumda yolun rotasinida Hisarçandir - Sarıçınar diye paylaştım Elmayani'ndan geçiyor bu rota. Patika Elmayani yaylasinda çay vb. hizmeti veren Ahmet amcanın bahçesinin yanından başlıyor 1310 metrede bulunan Üçsöğüt yaylasına işaretli Likya ve Batap ortak patikasindan varıyoruz. Burdan sonra babalanmis patikayı iyi takip etmek lazım. Dastaratacağı zirvede 1560 m. hava açıksa çok güzel Antalya manzarası seyredebilirsiniz, genellikle öğleye doğru sis basıyor. Burdan 1640 metrede bulunan gene çok güzel manzaralı İnceeriş dağına devam ediyoruz sırt bölgesindeki kayaliğı geçtikten sonra öbür taraftan inişe geçip patikaya baglaniyoruz. Incegeris sırt ve inişi kayalık olduğundan dikkat ister. Yakınlarda ayrıca Beydağlarından Çalbalı, Sarıçınar ve Deliklidağ bulunuyor.

manzara

elmayanı

• Photo of Ayşegül Ç
    Ayşegül Ç Nov 20, 2023

Gidiş yönü sarp kayalık sırt üzerinden ve yol işaretlemeleri yok. Gidiş yolu kısa gibi görünse de Likya yolu üzerinden olan dönüş rotasından çok daha zorlu ve zaman kaybettiren bir rota. Kesinlikle gidiş yönündeki yolu tavsiye etmiyorum. Dönüş yolu olan Likya yolunu hem gidiş hem dönüş olarak kullanmanızı tavsiye ederim.

• Photo of can.er68
    can.er68 Nov 21, 2023

Önce rotanın açıklamasını okumanızı tavsiye ederim. Gidiş yönümüz zaten işaretli yoldandı dönüş ise 2 tane zirveden geçiyor, tabiki zirve rotaları biraz zorlu olucak ama en güzel manzaralar orda. Sadece Hiking yapıp yaylaya gidip dönücem zora gelemem diyorsanız aynı yerden gidip dönebilirsiniz.