Écrins: Pics de Combeynot (Ouest, Est)

Photo ofÉcrins: Pics de Combeynot (Ouest, Est) Photo ofÉcrins: Pics de Combeynot (Ouest, Est) Photo ofÉcrins: Pics de Combeynot (Ouest, Est)

August 4, 2021
August 2021

near Le Lauzet, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Ruta alpinisme F, sense glaceres ni neu a partir de mig estiu. Tot i ser classificat com a fàcil, cal tenir en compte el següent:

- A partir del Lac de Combeynot no hi ha camí. Una traça segueix per la dreta del llac fins a uns replans uns metres per sobre. Després algunes fites ens guiaran a través de l'enorme pedregam de blocs fins la base del corredor.
- El corredor no es gaire llarg, i tampoc és exposat. Però és bastant inestable, dues passes endavant i una passa enrere. Cal arribar bé al corredor que toca, al final de tot de la vall. Hi ha altres corredors abans que semblen practicables però podem fàcilment complicar-nos massa la vida...
- Després tocarà remuntar les pendents inclinades fins arribar a l'aresta. No és difícil.
- El Pic Est és fàcil, petit sender marcar al pedregam.
- El Pic Ouest és més problemàtic. El que em va semblar més delicat va ser rodejar el primer gendarme per sota (costat sud). Roca molt podrida i trencada. Tan aviat com vaig poder vaig tornar a remuntar fins la cresta. El segon gendarme sembla que acabi en un mur vertical, però una petita xemeneia a la cara nord ens permet baixar-lo sense dificultat per seguir la cresta, ara ja més tranquil·la fins al cim.
- La baixada fins al llac a mi em va semblar bona, deixant-me lliscar pel pedregam. A qui no li agradi aquest tipus de terreny, li pot semblar bastant penosa (però en aquest cas millor directament no fer la ruta aquesta o fer-la amb neu!).

TEMPS TOTAL: 6h 30 (bon ritme)