Durmitor, Prutaš

near Poslenište (Montenegro)

22. jul 2018.
Akcija Durmitor 2018

Boravak na Durmitoru, dan drugi. Sunčano, prognoze za naredne dane su takve da je ovaj dan taj dan koji treba da se iskoristi za uspon na onaj vrh koji te najviše privlači. Za mene je to ovaj put Prutaš. Naravno za većinu grupe je to Bobotov kuk, no nisam sam, sa mnom kreće 7-8 članova naše grupe i 20-ak Somboraca.

Autobusom se prevozimo iz kampa kod Boće u Razvršju do Dobrog dola. Staza markirana kao i velika većina staza, trek nije ni potreban, sve se jasno vidi. Sam početak je malo strm, treba nam malo vremena da dođemo do daha i uhvatimo ritam. Po knjizi, vodiču kroz staze na Durmitoru do vrha treba 2 sata i 15 minuta. Procenjujemo da će nama trebati do 3 sata jer nemamo nameru da žurimo, imamo ceo dan na raspolaganju a i grupi koja ide na Bobotov kuk će trebati više vremena nego nama.

Sa prevoja Škrčko ždrijelo lep je pogled na sve strane. Malo nas vetar požuruje, no, čim se sklonimo sa vetra opet se vraćamo našem usporenom, uživajućem tempu hoda. Jedan manji detalj zahteva nešto veću koncentraciju, niko ne odustaje i uskoro stižemo do završnog dela uspona. Pred nama je 2393 metara visok Prutaš. Uživancija.

Nakon polusatnog odmora na vrhu, fotografisanja i uživanja istom stazom se vraćamo do našeg autobusa koji nas čeka na Dobrom dolu, idemo do Urdenog dola gde sačekujemo naše koji silaze sa Bobotovog kuka. Divan dan je iza nas.