Photo ofDufourspitze (4.634m) i Zumsteinspitze (44.452m) des de la Capanna Margherita-Punta Gnifetti (Signalkuppe) Photo ofDufourspitze (4.634m) i Zumsteinspitze (44.452m) des de la Capanna Margherita-Punta Gnifetti (Signalkuppe) Photo ofDufourspitze (4.634m) i Zumsteinspitze (44.452m) des de la Capanna Margherita-Punta Gnifetti (Signalkuppe)

Very difficult
July 26, 2017
July 2015

near Sant'Antonio, Piemonte (Italia)

Ascenció clássica a la Punta Dufour (4.634m, cim més alt de Suïssa) des de la Capanna Margherita (4.554m, refugi més alt d'Europa al cim de la Punta Gnifetti), passant per la Punta Zumstein (4.573m). Baixar del refugi en direcció al coll Gnifetti i enfilar la pujada sense dificultats fins el cim de la P. Zumstein. Baixada molt dreta i exposada fins el coll en direcció a la Durfour. Escalada mixta sense gaire dificultats (portar algún tascó o friends) fins el cim de la Punta Dufour. Tornada pel mateix camí. Cal experiència en la progressió en gelera i en l'ús de piolet i grampons..

• Photo of Big Thor
    Big Thor Jun 21, 2018

Hola Albert, no és una escalada exposada. Diria que com a molt passos de III, o dit altrament una bona grimpada. Cal un mínim d'experiència, dur corda i muntar algún punt d'assegurança. Cap complicació més enllà de les habituals en terreny alpí. Que vagi molt bé!

• Photo of manel63
    manel63 May 5, 2023

Hola Big Thor, a final de juny anem a fer la mateixa ruta. Et volia pregunta si de tornada a la Capanna, s'ha de fer algún rapel i si están equipats amb anclatges. Anem amb corda de 7.50x30 m per dos escaladors, creus que es suficient, ja que la lleugeresa és molt important.
    Salut i Cames!!

• Photo of Big Thor
    Big Thor May 9, 2023

Hola manel63,
    no és una ruta complicada si teniu un mínim d'experiència en geleres i grimpades en roca. En funció de l'estat de la neu, el més complicat és la baixada de la Zumstein cap el coll: molt dreta i cal fer atenció. La pujada a la Dufour no té complicaciones. No està equipada, només cal posar algún anclatge propi (baga, tascó, friend...). Es pot desgrimpar bé i no cal rappel. Amb la corda que dius en tens suficient. Gaudiu!

• Photo of manel63
    manel63 May 9, 2023

Moltes gràcies!!.

De la punta Zumstein al coll a la parc rocosa hi ha corda fixa.

• pantxobarraza Jul 17, 2023

buenas! queríamos subir con tienda a esta zona a finales de julio, pero nos han dicho que en la zona de Suiza, por temas legales, no se puede. Sabéis si por la parte italiana esta mejor el tema?