دره گَپ به گود الله دون و برگشت از پشته

Photo ofدره گَپ به گود الله دون و برگشت از پشته Photo ofدره گَپ به گود الله دون و برگشت از پشته Photo ofدره گَپ به گود الله دون و برگشت از پشته

December 3, 2021
December 2021

near Sokūnatgāh-e ‘Ashāyerī-ye Seh Darreh, Fars (Iran)

دره گَپ بزرگترین دره البرزکوه جهرم و یکی از زیبا ترین دره ها هست با ورودبه پاکوبی که از کف دره شروع شده کم کم ارتفاع گرفتیم و خودمو من رو به اواسط دره رساندیم در این نقطه یک یال هست که به سمت شرق امتداد دارد با سوار شدن بر این یال ارتفاع گرفتیم توجه کنید که حتما در تیغ یال حرکت کنید و ارتفاع را بیشتر و بیشتر اضافه کردیم باد شدید کمی اذیت کنده بود. بعد از این که خودمون را به زین اسبی بالای دره رساندیم جوری که دیگر گود الله دون رو می‌دیدم کمی به سمت پایینذحرکت کرده و از یک شکاف خودمون رو به کف گود رساندیم بعد از صرف چای و میوه از پاکوب مال رویی قدیمی خودمون رو به ایستگاه رسانده و صبحانه خوردیم . و در نهایت شروع به کم کردن ارتفاع کردیم بعد از گذشتن از شودون شوره به غار مَنگوَر رسیدیم اینجا کمی آب داشت و استراحت کوتاهی کردیم و از یال کناری کماکان ارتفاع را کم کرده و خودمون رو به کف دره گپ رسانده و سفر رو به پایان رساندیم . حمید جنابزاده محسن کاظمی سعید عبیری مهدی ارسلانپور