دارآباد،دره آب زندگانی،دره گُرده گور،گردنه پیازچال،قله کلکچال،شیرپلا،سربند

Photo ofدارآباد،دره آب زندگانی،دره گُرده گور،گردنه پیازچال،قله کلکچال،شیرپلا،سربند Photo ofدارآباد،دره آب زندگانی،دره گُرده گور،گردنه پیازچال،قله کلکچال،شیرپلا،سربند Photo ofدارآباد،دره آب زندگانی،دره گُرده گور،گردنه پیازچال،قله کلکچال،شیرپلا،سربند

October 12, 2017
October 2017

near Shāhābād, Tehrān (Iran)

قبل از استفاده از این track به چند موضوع توجه بفرمایید.

۱)توی waypoint چشمه دودره(محل صبحانه) یه تکه از مسیر رو اشتباه رفتم و برگشتم.ولی نگرام نباشید اشتباه نمیکنید چون تمام مسیر روی سنگها فلش قرمز داره.من بی توجهی کردم.

۲)توی waypoint گردنه‌ی پیازچال هم سرگردون بودم تا مسیر رو پیدا کردم.بابت اونم نگران نباشید وقتی توی موقعیت قرار بگیرید مسیر رو از روی همین track پیدا میکنید.

۳)این مسیر به هیچوجه مناسب زمستون نیست.
و اما درباره مسیر:

تا آبشار چال مگس مسیر پیاده روی عادی هست ولی بعد از آبشار چال مگس تا یه مسافتی مسیر کمی دشوار میشه و باید از کابل استفاده کنید.

دره آب زندگانی کمی قبل از یونجه زار هست.تابلو داره که عکسشم گذاشتم.راه پاکوبی هست که تا بند الشگاه فلشهای قرمز شما رو راهنمایی میکنند.البته بعضی جاها فلش‌ها متعدد میشن که شما باید منطقی ترین رو انتخاب کنید ولی در کل فرق چندانی ندارند.

از ابتدای بند الشگاه(ارتفاع حدود۲۹۰۰) دیگه هیچ فلشی وجود نداره.کل مسیر سنگلاخ شیبدار هست وباید با احتیاط و حوصله بالا بروید.البته خطرناک هم نیست.

به تنگ یخک که میرسید از داخل دره ادامه مسیر ندهید و از سمت راست که راهی پاکوب دارد عبور کنید.

به گردنه پیازچال که میرسید رو به شمال(خط الراس دارآباد توچال) یه راه پاکوب هست که مستقیم میره تا قله‌ی اصلی کلکچال.

قبل از قله کلکچال دشت پیازچال و یال لزون رو به چشم میبینید.

از پارکینگ دارآباد این مسیرها رو طی میکنید:

بند غلاک،سیرو پایین،کبوترخوان،آبشار چال مگس،هفت حوض،دره آب زندگانی،چشمه نسترن،دره گرده گور،چشمه غَمِش،بند الشگاه ،گردنه پیازچال،قله کلکچال.بعد هم گرده اسپیلت و بعد دره لوگرز و پناهگاه شیرپلا و در نهایت سربند.

پینوشت:

قصد من صعود به قله توچال از یال لزون واقع در دشت پیازچال بود اما یک ساعت از برنامه عقب افتادم-صبح هم دیر حرکت کردم- چون مسیر رو نمیشناختم ،هیچ تِرَکی برای این مسیر پیدا نکردم(جز یه ترک که فوق العاده بد و نامفهوم و خطرناک بود)

اگر با این وصف میرفتم قله توچال به تله کابین نمیرسیدم و مجبور بودم شبانه تا امیری،شیرپلا و سربند بیایم.برای همین ادامه مسیر رو از قله کلکچال تا سربند دادم.

کلبه سربند غلاک

سر هفت حوض

دوراهی دره آب زندگانی

سمت راست باغچه خلیل و یونجه زار/سمت چپ دره آب زندگانی و گردنه پیازچال

از بعد انجا کمی راه رو اشتباه رفتم و برگشتم ولی مسیر مستقیم هست که با فلشهای قرمز هم مشخص شده.

چشمه غمش

بند الشگاه

محل مناسب برای کمپ

اواسط دره ،سمت راست یه راه پاکوب خوب هست که دیگه لازم نیست از توی دره عبور کنید و در واقع اونو دور میزنید

گردنه پیازچال

اینجا هم کمی سر در گم بودم ولی نهایتا راه درست رو یافتم.رو به شمال(خط الراس دارآباد توچال) یه راه پاکوب و مشخص وجود داره که توی trackهم اومده

تابلو چرخیده/قله‌ی اصلی کلکچال

اطلاعات خوبی بود ممنون

Aevalanche Jun 5, 2020

سلام

بله تا حدود زیادی با فلشهای قرمز مشخصه بعدشم دیگه راه رو الانکه برف نیست راحت تشخیص میدین فقط آب ببرید

تشکر انشالله پنجشنبه میریم

دوستان برنامه ویکیلاک شما هم کار نمیکنه و ارور میزنه؟

Aevalanche Dec 16, 2020

سلام
    با همراه اول که مشکلی نداره،اما چون دائماً انگولکش میکنن ممکنه با ای‌دی‌اس‌ال های مختلف یا ایرانسل اختلال داشته باشه.

گاهی هم برعکس میشه،با اونها خوبه با همراه‌اول مشکل داره.

خدا شر اینها رو از سر ما کم کنه🙏

Aevalanche Aug 22, 2021

خب از یه سال پیش مشخص شد که آقایان «جمینگ» میکنند برای همین ترک ها خراب میشوند.در سامانه‌ی ناوبری اختلال ایجاد میشود