دماوند شمالی به شمال شرقی-Damavand North To North East

Photo ofدماوند شمالی به شمال شرقی-Damavand North To North East Photo ofدماوند شمالی به شمال شرقی-Damavand North To North East Photo ofدماوند شمالی به شمال شرقی-Damavand North To North East

August 28, 2020
August 2020

near Nāndal, Māzandarān (Iran)

این برنامه درشهریور 99 اجرا گردید
نکات‌ برنامه
شروع پیمایش از روستای ناندل بود ولی این امکان وجود دارد تا جاده خاکی بین ناندل تا سنگ بزرگ را با ماشین رفت. البته با سواری نمیشه رفت
یال شمالی چشمه نداره و فقط می توان از یخچال کنار جانپناه استفاده کرد
در مسیر شمال شرقی کنار محل کمپ پایین تر از تخت فریدون و دشت چمن آب هست
اگر قصد دارید دو روزه این برنامه رو برید، بهترین جا برای شبمانی جانپناه 4000 و 5000 هست ولی در فصل تابستان معمولا داخل جانپناه پر هست و باید چادر همراه داشته باشین
در بعضی قسمتهای مسیر شمالی دماوند باید دست به سنگ شد
از گردنه سر تا ناندل جاده خاکی دارد
کمی بالاتر از جانپناه 5000 باید از کنار یخچال دوبی سل عبور کرد و دست به سنگ شد و از صخره های کنار آن بالا رفت. به هیچ وجه روی یخچال نروید
به دلیل گرما و آب شدن برفها سنگ های زیادی دائما سقوط می کردند. برای صعود و فرود اصلا وارد یخچالها نشوید
بیشترین حوادث یال شمال شرقی دماوند در بازگشت از قله است که کوهنودان گاهی به سمت چپ می روند و وارد یخچال عروسکها می شوند و یا یه سمت راست رفته و وارد یخچال یخار می شوند. دقت کنین از بالاترین نقطه صخره ها تردد کنین و به هیچ وجه از مسیر اصلی خارج نشوید