دماوند/جبهه‌ی جنوبی

August 12, 2018
August 2018

•   4.3 2 Reviews

near Torīkh, Māzandarān (Iran)

از قله به گوسفندسرا(شبمانی در بارگاه سوم)

این برنامه در ادمه‌ی برنامه‌ی قبلی و صعود از جبهه‌ی شمال شرقی انجام شد.(به مسیر و فایل ثبت شده‌ی قبلی مراجعه شود)
روز جمعه ۲۰مرداد۱۳۹۷ از قله به سمت بارگاه سوم حرکت کردم و به علت خستگی و کم خوابی دو روز گذشته(صعود به قله از مسیر شمال شرقی و بارکشی) ساعت ۱۸:۴۰ به بارگاه سوم به ارتفاع ۴۲۳۴متررسیدم.توی مسیر طبق معمول خیلی توقف کردم عکس و فیلم گرفتم و به تماشای بلندیهای اطراف از بام ایران پرداختم.
شب رو توی پناهگاه بارگاه سوم گذراندم و صبح شنبه۲۱مرداد۱۳۹۷ ساعت۸:۴۰ به سمت بارگاه دوم حرکت کردم و دلی دلی کنان ساعت ۱۱ به گوسفندسرا یا بارگاه دوم به ارتفاع ۳۰۲۴متر رسیدم.باز هم توقف داشتم و عکس و فیلم گرفتم و ثبت مسیر کردم.
بارگاه سوم بسیار شلوغ و کثیفه به اونجا رسیدگی نمیشه.پناهگاهی مجهز به آب برق تلفن ولی با مدیریتی فوق‌العاده ضعیف و بی در و پیکر هست.هزینه‌ی هر تخت برای یک شب در خوابگاه عمومی ۱۵هزارتومان میباشد.ولی به من حتی پتو هم نرسید و شب تا صبح از سرما نخوابیدم.

از گوسفندسرابا ۲۰هزار تومان به سر جاده‌ی هراز اومدم.
برای حمل میشه از آقای فرامرزپور کمک گرفت.ایشان در تمام جبهه‌ها کوهنوردان رو جابجا میکنند.
تلفن آقای فرامرزپور:

Alireza Asrpouran Jan 1, 2022

Very good

• kobis orkis Jul 24, 2022

Hi is It possible to climb the peak on your own ,for free ,without companies ?

• Photo of Aevalanche
    Aevalanche Jul 24, 2022

Hi

sure definitely you can follow the trail and don't worry ,you won't miss it.

Moreover ,the south side is like a highway lot of people are ascending and descending it's very busy

• kobis orkis Jul 24, 2022

Thanks Aevalanche and no need Irán,s permission ti climb the peak ?

• Photo of Aevalanche
    Aevalanche Jul 25, 2022

Yep,you’ve to get permission and pay 50$ ,you also need to have a guide.