دماوند جبهه جنوبی

September 2, 2017
September 2017

near ‘Abbāsābād, Māzandarān (Iran)

صعود به بام ایران جبهه جنوبی
مورخ نهم و دهم شهریور 96
صعود شبه انفرادی - خودم به اتفاق همسربانو
مهیار مسعودی و سحر مصلحی جنابیان
ساعت 6:30 خروج از منزل کرج
پس از صرف کله پاچه در ورودی پلور، ساعت 9:20 به محض پارک ماشین در قرارگاه فدراسیون، با یک دستگاه پاترول به سمت گوسفندسرا حرکت کردیم
ساعت 10:30 پس از آماده سازی گتر و باتوم و تنظیم کوله و...، شروع پیمایش از گوسفندسرا به سمت بارگاه
با توجه به تثبیت شرایط هم هوایی طی صعودهای اخیر، صعود هم هوایی برای روز قبل از صعود مدنظر نبوده، لذا با فراق بال و تفرج کنان پیمایش تا بارگاه انجام و ساعت 15:00 به بارگاه رسیدیم
شب را میهمان کمپ استاد پیش کسوت جناب آقای حمید علیا بودیم که محفل دورهمی قبل از خواب با محبت فراوان و پذیرایی گرم استاد بسیار خوش گذشت
شروع صعود اصلی از بارگاه در روز جمعه ساعت حدود 4 بامداد
ابتدای مسیر را با گروهی از کوهنوردان مارلیک از آشنایان تلگرامی همقدم شدیم که به علت عدم همخوانی آهنگ حرکت و توقف های مکرری که معمولا در گروه ها پیش می آید، مجددا دو نفره به صعود ادامه دادیم
رأس ساعت 12:00 در حالیکه باد بسیار شدیدی از سمت شمال شرقی به سمت جنوب شرقی می وزید- شاید با سرعتی بین 30 تا 40 کیلومتر بر ساعت - به تراز قله رسیدیم و خدای را شکر کردیم که به این زودی افتخار مجدد پس از دو هفته نصیب گردید
با توجه به خلوتی قله که احتمالا به دلیل تقارن با عید قربان بوده باشد، و همچنین به دلیل اینکه در اثر وزش مداوم یک طرفه باد شدید، بوی گوگرد در محل سنگ نماد قله چندان آزاردهنده نبود، توقف نسیتا زیادی روی قله داشتیم
به هر حال در ساعت 12:40 شروع به فرود کردیم و در ساعت 16:30 به بارگاه رسیدیم
پس از صرف سوپ گرم و چای و ...، در خدمت جناب استاد علیا، و پس از جمع کردن وسایل و بستن کوله ها، ساعت 18:40 به سمت گوسفنسرا حرکت کرده و ساعت 21:00 خاتمه پیمایش و از گوسفندسرا با یک دستگاه لندرور عازم پارکینگ فدراسیون گشته، سوار بر خودرو به منزل مراجعت نمودیم