دماوند، جبهه جنوبی

August 21, 2015
August 2015

near ‘Abbāsābād, Māzandarān (Iran)

صعود به بام ایران
گروه دوستانه برفراز 4000
آغاز صعود بامداد پنجشنبه 29 مرداد 94 از گوسفندسرا به بارگاه 3
گشت هم هوایی، بعد از ظهر تا ارتفاع 4600
شب مانی در سالن عمومی بارگاه 3
صعود حمله به قله، جمعه 30 مرداد 94، شروع 3:15 بامداد، فتح قله 10:15 ارتفاع 5610 متر
بازگشت نهایی به گوسفند سرا:6:00 عصر
سرپرست : جناب شاهرخ شاهرخی عزیز
سایر همنوردان: سحر مصلحی جنابیان، معصومه سعیدی، سمانه بنی اسدی، مهیار مسعودی و شاپور اطلابی
میهمانی که صاحب خانه بود: مجتبی ساقیان
یادآوری: بغیر از سرپرست محترم گروه جناب شاهرخ خان عزیز ( که از کوهنوردان بنام عاشق دماوند بوده و دایره ارادتمندان ایشان در منطقه، از سابقه دار ترین کوهنوردان حاضر تا مسئولین بارگاه 3، کسبه گوسفند سرا، خدمه حمل و نقل و پارکینگ رینه، و حتی کله پاچه ای درجه یک پلور گسترده است ) و همچنین شاپور و معصومه عزیز که سابقه صعود داشتند، سایر همنوردان از جمله بنده نگارنده صعود اولی بوده و بسیار به این صعود مفتخریم

یک حسن اتفاق:
جناب آفای مجتبی خان ساقیان رکورد دار بزرگ دفعات صعود به دماوند از حسن اتفاق و بخت خوب ما در روز پنجشنبه و در صعود هم هوایی از کنار ما رد میشدند که کنجکاوانه مزاحم ایشان شده و با سؤالات پی در پی خود و البته با این نشانی که ما شاگردان شاهرخ خان هستیم، مورد لطف ایشان قرار گرفتیم و ایشان در صعود مرتبه 299 خود، افتخار بزرگ سرقدمی در صعود و فرود قله اسطوره ای دماوند را به ما هدیه دادند.لازم به ذکر است که ایشان در روز یکشنبه پس از انجام صعودی دیگر رکورد افتخار آمیز خود را به 300 مرتبه صعود رسانده و طی مراسمی بزرگداشت و ثبت جهانی آن به افتخارات بزرگان این مرز و بوم افزوده خواهد شد
خدای را سپاس میگوییم که در اولین صعودمان سرپرست بزرگی چون شاهرخ عزیز تکیه گاه ما بودند و لطف مضاعف همراهی و سرقدمی مجتبی خان نیز بدان افزوده شد

گوسفندسرا

رودخانه خشک

کاسه دماوند

بارگاه 3

• Photo of mohsenh
    mohsenh Aug 23, 2015

تبریک میگم.
    این افتخار جز آرزوهای بنده هم هست.

• Photo of Aevalanche
    Aevalanche Feb 27, 2018

سلام
    ارتفاع قله۵۶۰۹ متره ترک شما هم۵۶۰۷متر رو نشون میده ولی توی متن طبق اعداد مندرج در کتب قدیم ۵۶۷۱متر رو ذکر کردین😇