Diva Grabovica - Žiško - Zli potok - Tise - Žlijeb

Photo ofDiva Grabovica - Žiško - Zli potok - Tise - Žlijeb Photo ofDiva Grabovica - Žiško - Zli potok - Tise - Žlijeb Photo ofDiva Grabovica - Žiško - Zli potok - Tise - Žlijeb

April 30, 2021
April 2021

near Diva Grabovica, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Dolazak autom u selo Diva Grabovica je sa ceste Jablanica-Mostar, iza mosta Begića i Begovića kod hidrocentrale Grabovica. Skrenuti desno, preći Neretvu pa naviše, desno asfaltom i na kraju kratko makadamom koji vodi skroz do sela Diva Grabovica. Mi smo auto parkirali pokraj mezarja.
Tura je kondiciono i tehnički zahtjevna, potrebno je 9,5 sati hoda sa odmorima, odnosno 7 sati čistog hoda.
Staza je čitavim dijelom markirana i možemo je podijeliti na četiri etape:
1. (1h 45min) Lagani uspon stazom pored kamenoloma, pa lijevo šumom, pored klupe za odmor, do bivka pod Velikim Kukom "Žiško".
2. (2h 30min) Teži dio staze koji je dijelom osiguran i sajlama pa je dobro imati rukavice i osiguranje. Od bivka Žiško ulazimo u kanjon Zli potok i penjemo se uz pomoć sajle, desno na vidikovac (20 min). Zatim idemo strmo grebenom naviše, pa priječimo strmim i jedva vidljivim puteljkom do osiguranog spuštanja u prvi potok (1 h) a zatim opet strmo naviše pa u drugi potok (30 min). U oba potoka je bilo vode, tako da smo se mogli i osvježiti. Iza toga ide opet strmi uspon (30 min) pored stijene sa spomen pločom Kujti i naviše do donjeg vidikovca Tise, pa za nekih 10 min laganijeg uspona na gornji vidikovac Tise, što je i najvisočija tačka ture. Sa vidikovca se spuštamo do kuće "Tisa" (1380 m nv) koja je u lošem stanju.
3. (1h) Od kuće "Tise" idemo pored srušene konjušnice, spuštamo se prema vodi, pa penjemo na vidljivu (markiranu) stazu koja se serpentinama spušta u suhi kanjon Plaskog potoka a onda se zidanom stazom lagano spuštamo do kuće "Žlijeb". Kuća na Žlijebu je obnovljena i u izuzetno dobrom stanju.
- Za odlazak na vidikovac Žlijeba je potrebno 10 min, ali je sa njega takav pogled da smo ostali sahat vremena.
4. (2h) Silazak sa Žlijeba lijepo uređenom i dobro markiranom stazom do ishodišta u selu Diva Grabovica. Na samoj stazi postoje dvije stalne vode.