Διάσχιση Λουπάτας-Μαρόσας

Very difficult
May 18, 2021
May 2021

near Vlácha, Thessaly (Greece)

Ορεινός όγκος Αυγού. Διάσχιση της κορυφογραμμής Λουπάτας-Μαρόσας-Όρνιου.
Απαιτητική και δύσκολη διαδρομή που απευθύνεται μόνο σε έμπειρους εφόσον απαιτεί ελεύθερη αναρρίχηση και κίνηση σε εκτεθειμένα περάσματα καθώς και χρήση τεχνικών μέσων.
Η αρχή γίνεται από την θέση «Γελαδαριά» περίπου 2 χιλιόμετρα μετά το Κορπ, σχεδον αμέσως μετά την διασταύρωση για Στουρναρέικα.
Η διαδρομή στην αρχή κινείται μέσα σε δάσος, με αισθητή κλίση, μέχρι το υψόμετρο των 1550μ όπου το δάσος τελειώνει, στην τοποθεσία «Αστραποκαμμένος».
Κατευθυνόμαστε δυτικά προς το Πυροφυλάκιο σε σταθερά ανηφορική διαδρομή με οδηγό τους Τρείς Κούκους.
Μετά ακολουθούμε την κόψη προς την Λουπάτα που είναι η δεύτερη κορυφή μετα το φυλάκιο.
***Το τριγωνομετρικό της ΓΥΣ βρίσκεται στην επόμενη κορυφήμε υψόμετρο 2060μ, που οι χάρτες την αναφέρουν λανθασμένα ως Λουπάτα.
κατεβαίνουμε την Λουπάτα και στο διάσελο Λουπάτας - Φούρκας αφήνουμε την κορυφή με το κολωνάκι στα αριστερά μας και ακολουθούμε την κορυφογραμμή και σε λίγο φτάνουμε στο πρώτο ρελέ στην μύτη της Φούρκας. Ακολουθεί ραπέλ 60 μέτρων το οποίο μας κατεβάζει ασανσέρ στο διάσελο Μαρόσας - Λουπάτας. Ακολουθούμε σταθερά την κορυφογραμμή της Μαρόσας, περνάμε από την κορυφή της στα 1967μ που δεν έχει κολωνάκι, και μετά από μια έντονη ανηφόρα στο τέλος φτάνουμε στην πρώτη κορυφή του Όρνιου [Όρνιο 1 με υψόμετρο 2022μ] που έχει ένα κατεστραμμένο κολωνάκι. Στη συνέχεια ακολουθώντας μια απόκρημνή και εκτεθειμένη κόψη φτάνουμε στην κορυφή Όρνιο ΙΙ με υψόμετρο 2044μ.
** *Προσοχή!! Το πέρασμα της κόψη είναι επικίνδυνη και καλό είναι να υπάρχει ασφάλιση με τεχνικά μέσα και απευθύνεται σε έμπειρους.
Στην συνέχεια στη νότια πλευρα του Όρνιου, λίγο χαμηλότερα, βρίσκουμε το επόμενο ραπέλ που είναι κοντά στα 35 μέτρα που μας οδηγεί στο «ράμφος» του Όρνιου, το οποίο πρέπει να σκαρφαλώσουμε για να φτασουμε στο επόμενο ραπέλ. Υπάρχει μια οριζόντια «τραβέρσα» στην κορυφογραμμή, γύρω στα 60 μέτρα σε σαθρό πεδίο η οποία αλλά θέλει προσοχή στην κίνηση και καλό είναι να γίνει ασφάλιση. Μετά την «σχισμή» του ράμφους ανεβαίνουμε με προσοχή στην επόμενη κορυφή του και μετά από λίγη ελεύθερη κατάβαση σε σαθρά συναντούμε το επόμενο ρελέ για ραπέλ γύρω στα 35μέτρα. Στην συνέχεια μετά από λίγο φτάνουμε και στο τελευταίο ραπέλ [κοντά στα 25μέτρα] που μας οδηγεί κατευθείαν στο διάσελο Όρνιου - Κέδρου [Αυγού].
Η αρχική πρόβλεψη ήταν να συνεχίσουμε προς Αυγό και να καταλήξουμε στο Τυφλοσέλι [Δροσοχώρι] ολοκληρώνοντας την διάσχιση, αλλά λόγω προβληματος που προέκυψε στην μετακίνηση μας από Δροσοχώρι, αποφασίσαμε να κατευθυνθούμε βόρεια προς τα μαντριά του Αυγού, ακολουθώντας το Κακόρεμμα. Μετά το μαντρι του Αυγού , πέσαμε στον αδιάβατο αυτήν την εοχή δασικό/κτηνοτροφικό δρόμο όπου και τον ακολουθήσαμε προς το Νεραϊδοχώρι, όπυ για καλή μας τύχη ,μας μάζεψε ένας υλοτόμος, ξάδερφος του Νίκου Κρούπη, αλλιώς θα έπρεπε να περπατήσουμε άλλα 10 χιλιόμετρα ως την Γελαδαριά.
Η ομάδα αποτελούνταν από τους:
1. Νίκο Κρούπη , που ήταν ένας της ομάδας που άνοιξε την διαδρομή στη Λουπάτα-Όρνιο το 2014 και τοποθέτησε τα ρελέ.
2. Νίκο Τόδουλο
3. Μιχάλη Γκαραγκάνη
4. Δημήτρη Ρίνη

Μπορείτε στον παρακάτω σύνδεσμο να δείτε ένα σχετικό βίντεο από την διαδρομή

Geladaria

2 χλμ, μετα την θέση Κορπ προς Νεραιδοχώρι.. Υπάρχει μια χαρακτηριστική μεγάλη δεξαμενή πυρόσβεσης. Εμείς δεν παρκάραμε εκεί τα αυτοκίνητα αλλά για να κερδίσουμε χρόνο, πιο κάτω σε ένα λιβάδι που βρίσκουμε 500 μέτρα μετά την διασταύρωση με τον κατηφορικό χωματόδρομο αφού τον ακολουθήσουμε

Dromos

Σημείο που αφήνουμε τον δασικό δρόμο στην πρώτη φουρκέτα και ανηφορίζουμε σε τρακετρόδρομο μέσα στο δάσος

διασταυρωση με χωματοδρομο

Χαρακτηριστικό ξεφωτο με φτερες

Astrapokammenos

Εδω τελειώνει το δάσος , σε υψόμετρο 1550μ περίπου

Dromos

σημειο που διασχιζουμε τον δρομο που κατευθυνεται προς τα μαντρια της Λουπάτας

Χαρακτηριστική ράχη με τρεις πέτρινους κούκους πριν το Πυροφυλάκιο, που ξεχωρίζουν από μακρια

Κορυφή πριν την Λουπάτα, με έναν ξύλινο πασσαλο

Λουπάτα - 2066μ.

Livadi-Geladaria

Σημείο εκκίνησης της διαδρομής, μετα την Γελαδαριά, ακολουθώντας τον κατηφορικό δασικό δρόμο.

Diaselo Loupatas-Fourkas

PictographRisk Altitude 6,502 ft

Rele

Σημείο στην μύτη της φούρκας που βρίσκεται το ρελέ, που μετά από ραπέλ 60 μέτρων σε οδηγεί στο διάσελο Φούρκας-Μαρόσας. ******** Προσοχή η ελεύθερη κατάβαση αν επιχειρηθεί είναι πολύ επικίνδυνη.

Πρώτη κορυφή του Όρνιου που βρίσκεται και το σπασμένο Κολωνάκι σε υψόμετρο 2022μ

ORNIO II

Η δεύτερη κορυφή του Όρνιου με υψόμετρο 2044μ. **** ***** Το πέρασμα από την πρώτη κορυφή στην δεύτερη είναι επικίνδυνο και δεν συστήνεται χωρίς την χρήση τεχνικών μέσων ασφάλισης. Από εδώ και πέρα ξεκινά το τεχνικό μέρος της διάσχισης της κορυφογραμμής του Όρνιου που δεν απευθύνεται σε αρχάριους ορειβάτες/πεζοπόρους

Η κατάληξη μετά και το τριτο ραπέλ του Όρνιου

Potistra

Rema

Dromos

Σημείο που πετυχαίνουμε τον δρόμο που καταλήγει στα μαντρια του Αυγού