Dedegöl Zirve başlangıç melikler yaylası

Photo ofDedegöl Zirve başlangıç melikler yaylası Photo ofDedegöl Zirve başlangıç melikler yaylası Photo ofDedegöl Zirve başlangıç melikler yaylası

2024
December 24, 2022
December 2022

near Yakaköy, Isparta (Türkiye)

Melikler yaylasına kadar telefon çekiyor navigasyondan önceden çevrimiçiyken yol tarifi alınıp çevrimdışı da devam edilebilir yaylaya yaklaştıkça yer yer çekim azalmaya başlıyor çevrimiçi iken wikilog tan bir rota indirip gidilmesik daha iyi olur
Melikder yaylası'ndan gece saat 4.30-5.00 arası çıkış yapıp saat 11.00'de Zirve yaptık rota gene wikilogtan açtığım bir rotaydı yer yer rotadan saptım dağın Doğu yamacı biraz tehlikeli olduğu için Kuzey yamacında kalmaya çalıştım çıkarken rampadan dolayı zikzaklar çizmiş bulunduk inerken daha dik bir iniş yaptık zemin karlı olduğu için 2300 lire kadar topuklayarak rahat indik.
Çıkışta 2700'den sonra kar iyice sertleştiği için biz sert tabanlı ayakkabılarla önden 3 kişi yol açtık geri kalan 4 kişi arkadan izimize basarak geldi fakat daha sert bir kar olmuş olsaydı yani buz olsaydı kesinlikle krampon gerekliydi 2700'den sonra yer yer yumuşak kar olsa da genel olarak sert kardı ve iz açamasaydık dönmek zorunda kalacaktık herhengi bi düşüşte kendimizi durduramayabilirdik çünki batomla çıktık kazma yoktu yanımızda .
İnişte 2.300'den sonra aşağıya kadar kayalıktı gene zikzaklar çizdik biraz zaten 2200 de hazır patika yol var üst üste koyulmuş taşlarla işaretlenmiş gece çıkmış olmanın avantajıyla saat 11.00'de zirvede olduğumuz için bir saat orada mola verebildik çıkacak olan arkadaşlara da tavsiyemdir gece 4.00 gibi faaliyete başlanırsa dağın sağı solu belli olmaz hava bozabilir bırakılacaksa da bırakılır devam edilecekse daha erken Zirve yapılır ve kamp alanına dönüş te daha güvenli olur.
Herkese iyi tırmanışlar diliyorum dağlarda buluşalım.