Dedegöl Dağı

May 13, 2018
May 2018

near Yakaköy, Isparta (Türkiye)

Hem az yağan ve erken eriyen kardan faydalanma hem de her yıl yapılan şenlikler başlamadan 2. kez zirve yapma niyetiyle yola çıktığımız günübirlik etkinlikte bizi büyük bir sürpriz bekliyordu. Kendimizi, Ramazan nedeniyle erkene alınan şenliklerin tam da zirve günü etkinliğinin içinde bulduk. Sporcuların çoğu saat 04:00 civarında yola çıktığından ortalık sakindi. Jandarmayla yapılan kısa bir konuşmanın ardından, meşhur sırt patikasından saat 09:00 da başlayan tırmanış, ilk kez tırmanan dostlarımız nedeniyle, düşük tempoda bol molalı olarak yükseldi ve 2000 m civarında zirve yapanların ilk grubu ile karşılaştı. bu noktadan sonra, pek çok dağcıyla selamlaştık, hasbıhal ettik, ağır ağır tırmandık ve günün son zirvesini öğle vakti yaptık. Pek bilinen, pek sevilen dağ, mevsim itibariyle karla kaplı olduğundan su sıkıntısı çekilmese de, kişi başı 2 lt su tüketildi. 5 km de sunduğu 1300 m irtifa ile oldukça sevdiğimiz dağ, Türkiye'nin her yerinden gelen dağcılarla alıştığımızın ötesinde bir gün geçirmemize olanak sundu. Akşam 18:00 sularında sona eren etkinlik için sağlam zeminli uygun bir bot tedarik edilmeli. 2300 - 2500 arası kayalık sırt için, özellikle iniş sırasında, kayalar üzerinde biriken çamur nedeniyle oluşacak kayma problemine karşı dikkatli olunmalı ve sürekli iniş nedeniyle ayak baş parmakları için önlem alınmalı.

Uyarı; Parkurun çıkış hattı patikayı takip etse de, dönüşte kar kaplı koyakları kayarak hızlı inmek için hat dışına çıkıldığı izlenebilir.Dik çizgilerin ve keskin dönüşlerin nedeni budur. Karlar eridiğinde çıkılan patikadan inilmesi daha uygun olacaktır.

Ulaşım:
Alanya'dan Yenişarbademli'ye, oradan da Melikler Yaylasına uzanan hattın gelişi ve gidişin bir kısmı farklı olmak üzere, aşağıda yer alan güzergah kullanılarak ulaşım sağlandı;
Geliş (234 km) ; Alanya - Akseki - Bademli - Huğlu - Yeşildağ - Kurucuova - Yenişarbademli - Melikler Yaylası
Gidiş (232 km) ; Melikler Yaylası - Yenişarbademli - Kurucuova - Yeşildağ - Derebucak - İbradı - Alanya

Ekip;

Hüseyin Türkeli
Osman YILMAZ

Melikler Yaylası

Melikler Yaylası olarak bilinen bu kamp ve piknik alanı, Etudosd tarafından ilki 1997 yılında düzenmiş olan ve bu yıl 22 kez düzenlenecek Dedegöl Dağcılık Şenliği'nin yapıldığı enfes bir yayla. 1650 m civarında bir rakıma sahip yaylada içme suyu tedariği mümkün. Bu alana çok yakın bir yerde Türkiye'nin en uzun mağarası olduğu iddia edilen Pınargözü Mağarası bulunuyor. Aynı gün içerisinde hem zirve hem de mağara ziyareti yapmak mümkün.

Bulut ve Zirve

Melikler Yaylası sonrası kısa bir tırmanışın ardından uzanan bu yeşil, uzun boğaz üzerinde ince bir hat olarak uzanan patika, hiç kesinti vermeksizin zirveye kadar devam diyor.

Tırmanış başlangıcı

Sırt hattında bir süre düz devam eden patika, bu noktadan itibaren zikzaklar yaparak yükselmeye başlıyor ve tek çam ağacına ulaşıyor. Henüz ısınmamış kaslar, 4 saat araçta oturmanın verdiği yorgunlukla da birleşerek sık molalara yol açıyor.

2200 m irtifa

Kısmen kaybolan patika hattı, bu noktadan itibaren kayalık sırtlardan ilerliyor. Hemen her yere yerleştirilmiş taş babalar sayesinden yön kaybı sorunu yaşanmayacaktır.

2300 m irtifa

Kayalık sırtlardan, taş babalar yardımıyla ilerlemeye devam ediyoruz. Bu noktadan sonra kısmen düz bir sırt ve hemen ardından oldukça keyifli bir tırmanış hattına sahip dik bir yamaç sizi bekliyor.

2400 m irtifa

Kayalık sırtlar sona erdi ve kısa bir düzlüğün ardından sert denebilecek bir eğimde, şenlikler için açılan patika üzerinden zik zak çıkış başladı.

2500 m irtifa

Zik zak çıkış yerini daha dik çıkan ya da sağa doğru ayrılarak daha mutedil bir çıkış sunan hatlar içeren bir kavşağa bırakıyor. Biz sağa giden, nispeten hafif eğimli ama daha uzun patikayı tercih ederek zirvenin hemen altında yer alan çukur düzlüğe ilerledik.

2600 m irtifa

Bu noktada daha rahat ilerleyen patika, yükselmeye devam ediyor ve artık zirvenin hemen altına yer alan ve Beyşehir gölünün en güzel izlendiği bir sırta doğru uzanıyor.

2700 m irtifa

Artık son düzlükte, yani Beyşehir gölünün en güzel manzara verdiği uçurumun başınasınız. Patika, artık zirve hattına doğru doğru son sert yükselişine doğru ilerliyor. Bu noktada garbi ufukta Eğirdir gölü seçilmeye başlanıyor.

2800 m irtifa

Sert, iri çakıllı çarşak bir yamacı geçerek yükselmeye çalıştığınız irtifadan zirve az da olsa görünmeye başlıyor.

2900 m irtifa

Artık zirvede yer alan bayrak görüş mesafesinde

Zirve

Anamas Dağlarının bir parçası olan Dedegöl Dağının Dedegül zirvesi. Zaman zaman 2998 zaman zaman da 2999 m irtifası ile bilinse de, zirvede yer alan bayrak direği yükseltisi size 3000 m sınırını geçme şansı verecektir. Zirveden, Melikler Yaylası başlangıç olmak üzere manzara saat yönünde ; Eğirdir Gölü, Şarkikaraağaç, Beyşehir Gölü, Yenişarbademli, Beyşehir, Huğlu, Yeşildağ, Kovada Gölü ve Davraz Tepe.

Manzara

Bu noktadan Beyşehir gölü, Yenişarbademli ve Beyşehir rahatlıkla görülebilmekte.

2100 m irtifa

2000 m irtifa

2000 m

1900 m irtifa

1800 m irtifa

1800 m

• leventertasan Aug 27, 2018

100 metre aralıklarla fotoğraflar olması ile harika detaylı bir rota kaydı olmuş

Osman YILMAZ Aug 31, 2018

Teşekkür ederim Levent Bey, çok naziksiniz.

• Photo of memis1969
    memis1969 Jan 5, 2019

Keyifli bir dağ, iyi ki katılmışım

Osman YILMAZ Jan 5, 2019

Abi teşekkür ederim

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Jan 6, 2019

Şenlik günü oldukça kalabalık olabiliyor. Yine de harika bir parkur.

• Photo of fortunania
    fortunania Mar 16, 2019

Rota çok belirgin. Yine de detaylı hazırlanmış.

• Ramero Mar 16, 2019

Takibi kolay detaylı hazırlanmış güzel bir rota..

• Photo of ultrahobo
    ultrahobo May 27, 2019

Sade ve kafa karışıklığı yaratmayan bir rota kaydı. Yayladan başlayan onlarca rota arasından tercihim bu olmuştu. Oldukça işime yaradı, sağolun.

Osman YILMAZ May 28, 2019

Nazik yorumunuz için teşekkür ederim.

• Photo of baki Çetinkaya
    baki Çetinkaya Aug 12, 2019

İzninizle rotanızı kullanacağım. Şimdiden teşekkürler...

Osman YILMAZ Aug 12, 2019

Umarım işinize yarar, nezaketiniz için teşekkür ederim.

• ad soyadi Jul 25, 2020

İşte bu ben geldiğimde orman yangını vardi