De la font de les Tres Roses al Matagalls

Photo ofDe la font de les Tres Roses al Matagalls Photo ofDe la font de les Tres Roses al Matagalls Photo ofDe la font de les Tres Roses al Matagalls

July 28, 2022
July 2022

near Viladrau, Catalunya (España)

De la font de les Tres Roses es puja per una pista de desemboscar molt malmesa pel Glòria pel vesant esquerra del torrent del Sot del Termenal, que prové fel Sot de la Font Rupitosa, fins a trobar la pista que del Coll de Joan arriba a la masia El Pujol. Tot seguint pujant pel mig de la fageda en direcció al Sot Mal travessant la pista que des de Coll de Joan pasa per Font de Llops i Font Rupitosa. Es continua pujant en direcció al Torrent de Coll Pregon fins a Font de Mosquits.
Prop de la font comença el camí que s'enfila fins a Coll Pregon. Aquest camí s'inicia en la pista que arrenca en una tancada corva a esquerres, coneguda com La Trona, en la pista que del Coll de Bordoriol s'enfila fins a un antic gran pou de glaç sota mateix de Coll Pregon.
D'aquí per un camí molt fresat per la gran quantitat de persones que hi passen, es puja a la carena pel Collet de l'Home Mort, a l'esquerra hi ha el camí que pel Turó de la Bandera et pot portat a Sant Bernat.
Amb molta boira arribem al cim de Matagalls, quins creu no veiem fins que som a uns pocs metres.