Photo ofCrestejant Pic de Peguera, Pic de Vidal i Pic Tort, des de Telefèric de la Vall Fosca. Photo ofCrestejant Pic de Peguera, Pic de Vidal i Pic Tort, des de Telefèric de la Vall Fosca. Photo ofCrestejant Pic de Peguera, Pic de Vidal i Pic Tort, des de Telefèric de la Vall Fosca.

July 27, 2022
July 2022

near Cabdella, Catalunya (España)

Magnífica i espectacular ruta, camins i senders com quasi sempre és a Aigüestortes, força pedregosos i exigents, ruta molt fàcil de seguir fins a ascendir a Pic de Vidals, a mitja ascensió d'aquest la carena canvia en cresta (zona Pic de Mar) i hem de buscar la millor manera de continuar endavant, sense camí definit, de vegades per aresta i de vegades en flanquejos (vessant sud) fins a fer cim a Pic Tort, d'aquí baixem seguint ja fites fins a trobar un corriol que tancarà aquesta impressionant circular, cal doncs seguir un track ò ruta gravada en gps, la cobertura mòbil és correcta.

Pic de Peguera (2.983mts - Pallars Jussà i Sobirà - SCC del Pallars Jussà), és un gegant difícil de batre, el tram final és cresta de grans rocs on cal superar unes quantes grimpades de l° i ll° alguna quelcom aèria, però a poc a poc es deixa fer, a cim hi trobem una senzilla fita i el clau de punt geodèsic, la placa de SCC ha desaparegut d'aquest, prova palpable de l'arribada del goril·la a Aigüestortes, Pic de Peguera està inclòs al repte dels100cims de la feec triat com a Cim Essencial.

Pic de Vidals (2.903mts - Pallars Jussà), és també força exigent però fàcil d'ascendir per la seva carena i cresta, hi arribem poc després de flanquejar per ben poc el cim de Pic de Mar, hi trobem una fita cimera, és un pic emblemàtic molt freqüentat en rutes d'aquesta zona.

Pic Tort (2.886mts - Pallars Jussà), té l'accés per una costeruda i dreta pala d'herba i pedra que fa feixuga la seva ascensió, també i trobem una fita cimera, el descens el fem per pala tartera, aquest cim està inclòs al repte dels100cims de la feec.

Tota la ruta és un verdader espectacle de la Natura, no et canses de mirar arreu i també enrere, Aigüestortes no decepciona mai, les vistes des de qualsevol dels seus cims són sempre majestuoses i et fan romandre-hi badant una bona estona, passem també a tocar de molts estanys i en veurem de molts més així com d'innumerables cims, no m'estenc en noms, els teniu als mapes, val la pena d'identificar-los 'in situ'.
La qualificació de ruta és purament tècnica, físicament és ruta força exigent i cal estar avesat a aquest tipus d'ascensió.
La pujada amb el Telefèric de Vall Fosca resulta interessant, vertiginosa i còmoda, cal fer reserva On-line preveient també l'hora de baixada, nosaltres l'hem perdut per cinc minuts la nostra, però quasi sempre hi ha lloc a la següent baixada, millor doncs no calcular just.
Com sempre, els waitpoint us donaran també informació addicional, per accedir al punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada o demanar a GoogleMaps pel Telefèric de Vall Fosca.
Gaudiu-ne amb respecte i en boníssima companyia tant com jo.
Salut i bones rutes.

Dreta.

Esquerra, deixem Refugi Colomina.

PictographLake Altitude 7,898 ft

PictographLake Altitude 7,966 ft

PictographLake Altitude 7,962 ft

Inici Pas de l'Ós.

Final Pas de l'Ós.

PictographLake Altitude 8,395 ft

Vistes d'Estany de Saburó, Mar i Frescau (al fons).

PictographLake Altitude 8,439 ft

Seguim amunt i vista enrrere.

Inici cresta, deixem pals.

Cresta i passos difícils.

Cim Pic de Peguera.

Pic de Peguera.

Coll W. de Peguera.

Cim Pic de Vidals (2.904mts).

Cim Pic Tort i vistes Estany Tort.

Pont de Pedra.

PictographRuins Altitude 8,124 ft

Seguim camí.

Photo ofFí de ruta, Estació i Estany Gento. Photo ofFí de ruta, Estació i Estany Gento. Photo ofFí de ruta, Estació i Estany Gento.

Fí de ruta, Estació i Estany Gento.