Photo ofCrestejant de Tuc des Carants a Tuc de Comamarja, des de Pont de la Ribera (Pla de l'Ermita). Photo ofCrestejant de Tuc des Carants a Tuc de Comamarja, des de Pont de la Ribera (Pla de l'Ermita). Photo ofCrestejant de Tuc des Carants a Tuc de Comamarja, des de Pont de la Ribera (Pla de l'Ermita).

July 22, 2022
July 2022

near Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

Exigent ruta però espectacular carena, tot el recorregut d'ascensió des de Pont de La Ribera fins a Estany del Pessó d'Amont és per camí fressat i senyalitzat, molt fàcil de seguir, tot seguit, d'Estany trenquem amunt seguint alguna escampada fita per tram pedregós i sense camí fins dalt la Collada de Montanyó, no hi ha pèrdua possible, la direcció és evident, d'aquí Coll comencem el tram més interessant i engrescador d'aquesta ruta, una molt llarga carena que ens durà, assolint primer Tuc de Carants, on hi trobem una fita cimera, fins a fer cim a Tuc de Comamarja en un constant pujar i baixar cims i colls amb vistes maquíssimes i divertit recorregut, simplement espectacular, trobarem algun pas més complicat (waitpoint) on caldrà posar les mans a terra i baixar amb cura, però quasi tota la carena i trams d'aresta és de molt bon fer, a poc a poc, sense pressa i gaudint de les vistes arribareu a Tuc de Comamarja, aquí també hi trobem una fita cimera igual que a totes les cotes altes de carena.
El tram de baixada per Pala i Serrat dels Hortons és un infern de matolls incomodíssim i molt lent de baixar, quasi és millor des de cim anar a buscar el sender que baixa a Taüll i després cap al Pla de l'Ermita, més llarg però segur més ràpid i còmode, a elecció però de cadascú.
La cobertura mòbil és correcta, com sempre, els waitpoint us donaran també informació addicional, la qualificació de ruta està condicionada pels trams sense camí i la incòmoda baixada final per Serrat dels Hortons entre matolls i també sense camí, t'acaba la paciència.

Tuc des Carants (2.791mts - Alta Ribagorça) i Tuc de la Comamarja (2.562mts - Alta Ribagorça) estàn inclòsos al repte dels 100cims de la feec.

Per accedir al punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada.
Gaudiu-ne amb respecte i en boníssima companyia tant com jo.
Salut i bones rutes.

Inici de ruta a Pont de la Ribera.

PictographLake Altitude 7,941 ft

Estany del Pessó d'Avall.

PictographLake Altitude 8,139 ft

Estany del Pessó d'Amont.

Passem tram rocós, seguim fites.

Collada de Montanyó.

Vistes i inici carena.

Avantcim.

Cim Tuc des Carants.

Inici cresta.

Crestejant.

Desgrimpada difícil.

Cim Tuc des Costes.

Segona foto: vista de carena per fer. Tercera foto: vista de carena feta.

Cap des Cometes.

Bony des Goters Negres.

Seguim crestejant.

Segona foto: vista enrrere.

Vista de Tuc de Comamarja, seguim carena.

Primera foto: vista enrrera.

Collada de la Canal des Costes.

Cim Tuc de Comamarja.

Poste de referència.

Fita a Pala de la Comamarja i Pala dels Hortons.

Segona foto: Pala dels Hortons vista des d'abaix, Pala INCOMODÍSSIMA de travessar.