Cresta Tres Consellers al Neouvielle i Punta Ramougn

Photo ofCresta Tres Consellers al Neouvielle i Punta Ramougn Photo ofCresta Tres Consellers al Neouvielle i Punta Ramougn Photo ofCresta Tres Consellers al Neouvielle i Punta Ramougn

August 6, 2022
August 2022

near Piau Engaly, Occitanie (France)

Cresta superclàssica i amb motiu, ja que no és ni curta ni llarga (2-3 hores), la roca és granit de qualitat i es pot protegir molt bé. En general no té gaire pèrdua ja que sempre es va pel fil. Peus de gat molt recomanables per anar tranquils. Vam utilitzar una corda de 50 m, varis friends i cintes per llaçar merlets. Per sort no està gens equipada exceptuant el diedre, que hi ha un clau i dos o tres friends abandonats.

Hi han tres trams de IV, que podriem dir que marquen la cresta en tres parts més o menys iguals de llargària (la resta II-III força continuat). El primer és una paret a l'esquerra del fil, on no hi ha molta presa però la que hi ha és molt bona. El segon és el famós diedre, de cinc metres, molt difrutón. El tercer, un cop rodejes l'anomenada proa (roc gegant que sobresurt de la pròpia cresta) per la dreta vas a parar davant d'un mur vertical, d'uns 20 metres en total. Aquest últim es pot evitar progressant una mica més per la dreta on el nivell baixa (III). Molt més recomanable fer el mur de IV! Un cop superat ja es veu el cim i terreny fàcil.

Val la pena continuar fins al segon 3000 del dia, la punta Ramougn, per acabar de rematar-ho. Es comença baixant per la ruta normal del Neouvielle, però de seguida és deixa per seguir cap a la dreta fites que ens van marcant la desgrimpada (I-II) fins a la seva falda de la cara est de la muntanya. S'intenta no perdre alçada per anar a buscar la cresta de la collada entre el Ramougn i el Neouvielle. Aquí encara que ja no portem peus de gat ens encordem, el grau és baix i es va fent molt bé protegint poc, però hi ha algun tram amb certa exposició. La desgrimpada del cim per l'altra vessant igual, poc a poc en ensamble seguint fites, fins arribar a un petit collet on tirem a la dreta fins a veure una reunió de cordinos per ràpel de 25 m.

Aproximació prou agraïda (2,5-3h). Tenir en compte quan s'arriba a la diagonal sota les muntanyes per anar a buscar la bretxa de Neouvielle (on comença la cresta) casc posat per la possible caiguda de pedres. Quan pujem sobre les vires de pedra d'aquesta canal en diagonal, es grimpa fins a un pas una mica exposat (II). Corda fixa.
També tenir en compte que abans d'arribar a l'inici d'aquesta "canal"-diagonal hi ha tram de neu fins avançada la temporada. En el nostre cas estava net, 1 d'agost estiu 2022 amb rècord de temperatures.

Al descens, anar a buscar el coll anomenat pas du Chat, hi han dos o tres caminets. Nosaltres amb la xerrera ens vam liar una mica acabant per la carena