Photo ofCresta NO al Pic Rodó (AD) seguint per cresta fins el pic d'Anyeller (PD). Vall de Núria Photo ofCresta NO al Pic Rodó (AD) seguint per cresta fins el pic d'Anyeller (PD). Vall de Núria Photo ofCresta NO al Pic Rodó (AD) seguint per cresta fins el pic d'Anyeller (PD). Vall de Núria

December 18, 2023
December 2023

near Queralbs, Catalunya (España)

Ruta molt completa excursió exigent per les muntanyes de Núria desde Fontalba (pista de terra), creuar el coll de Noufonts per entrar a les valls de la Cerdanya francesa, amb ambient més alpí, per començar la cresta NO al Pic Rodó. Uns 24km i 1600mD+.

Hem seguit el track de @xanko, ha anat molt bé. Desconeixia que desde Fontalba és tan accessible a Núria, una hora i poc amb 150m de desnivell positiu només.

La cresta comença encarant un mur vertical fisurat (parabolt i després friend encastat). Si es fa el llarg seguit són uns 40-45m fins a la reunió: abans d'un pi a l'esperonet de la dreta hi ha reunió amb parabolts. Aquest primer llarg és maquíssim de III+, IV i III al final.
A partir d'aquí se segueix en línia paralela a la cresta per la dreta superant uns sistemes de terrasses i plaques, de grau que no supera el III. En el nostre cas ho anàvem fent en llargs ja que hi havien plaques de neu i feien que fós més exposat. En total uns 2 o 3 llargs de 30m fins que una mica per instint i ganes et pots enfilar al fil (trobem un pitó just abans de superar les últimes plaques, anem pel bon camí). Un cop al fil de la cresta és molt guapa amb passos que no superen el II+ (ensamble).
Desdel pic Rodó fins l'Anyeller ja és més horitzontal en general, molt maca encara que fàcil. Igualment anem en ensamble de tan en tan posem un caxarro, hi han plaques de neu que ho fan un pèl més exposat. Únicament a destacar el ràpel de 7-8 metres a la meitat.
En general bona roca (partint del granit descompost de sempre), m'ha sorprès, sobretot a la cresta NO al Pic Rodó.

Material joc de friends i tascons, 5 o 6 cintes llargues, bagues per llaçar pins i merlets. Corda recomanable portar una de 50m, nosaltres anàvem amb 30m i molt justa sobretot pel primer llarg que vam haver de muntar reunió intermitja amb friends. A més més siguent una cresta famosa si van maldades pots rapelar més tranquilament.