Cresta Llosás a l'Aneto

October 6, 2023
October 2023

near Cerler, Aragón (España)

Cresta molt estètica i llarga, dificultat moderada però bastant mantinguda en el II i III grau. Una autèntica espina dorsal fins al cim de l'Aneto. No és necessari portar peus de gat. Ens hem encordat en ensamble només en alguns punts.

Es podria considerar en 3 parts:

Primera part cims Argarot Sud i Argarot principal, després agulla Tchihatcheff que s'encara o bé per la dreta del fil en una placa inclinada de IV, o bé baixar 10-15m per la canal de l'esquerra i flanquejar grimpant cap amunt en diagonal uns 20m fins a trobar una chemeneia més directa al fil. Amb dos maneres es troben al mateix punt, seguim crestejem el fil per una roca tumbada molt bona amb esquerdes i una mica més enllà ja el cim. El famós ràpel de 40m, es pot fraccionar: hi ha primer una instalació de bolts i anelles que trobem encarant una mica a l'esquerra. Es rapela el diedre i just abans d'acabar-lo trobem una reunió intermitja (ojo que no es veu fins que la tenim a davant) A uns 21-22m i un metre a la dreta de la vertical, per lo que es necessita corda de 50m. Fins al terra no arriba a 20m. Seguit pujem a l'agulla de Franqueville pel fil i grimpant una mica per l'esquerra.

Segona part roca molt bona, grans blocs i tram llarg de cresta en horitzontal. No portem corda però s'ha d'anar concentrat sobretot en alguna desgrimpada. Arribem a la bretxa de Llosás on fem un ràpel (R amb cordinos i mallon) de 18-20m. Seguidament tenim dos o tres gendarmes que depenent del temps i les ganes es poden escalar, es veuen molt factibles (IV), el que el seu descens no tan clar. Nosaltres flanquejem per rocam de la dreta sense deixar la cresta excepte l'últim tram que remuntem una canal terrosa fins al fil altre cop, bastant evident.

Tercera part seguint la cresta amb fort desnivell positiu fins al cim de l'Aneto, passant per la roca de l'Estel (roca punxeguda que es veu desde molt l'inici a l'esquerra del cordal), l'agulla Escudier i Daviu. En tot aquest tram la dificultat també és moderada, hi ha algun pass aïllat de IV (abans de la roca estel hi ha un pas de força de braços molt característic), també depenen del que et vulguis engrescar ja que cada cop la cresta es va desdibuixant.

Gran activitat que s'ha d'anar en compte però alhora per feina perquè no se't tiri el temps a sobre!

Material: 2 cordes de 30m, alguns aros de cinta, machard, tres o quatre friends, algún tascó, 5 o 6 cintes exprés.

PictographWilderness hut Altitude 6,387 ft

Refugi lliure capacitat unes 12 persones. Planxes de fusta per dormir

aigua

bivac

Photo ofDeixar la canal i començar grimpada fàcil diagonal a l'esquerra per anar directe al primer cim Photo ofDeixar la canal i començar grimpada fàcil diagonal a l'esquerra per anar directe al primer cim