Photo ofCresta del Ventall, cresta del Tossal de Pena-roja i cresta dels Caus a les muntanyes de Tivissa Photo ofCresta del Ventall, cresta del Tossal de Pena-roja i cresta dels Caus a les muntanyes de Tivissa Photo ofCresta del Ventall, cresta del Tossal de Pena-roja i cresta dels Caus a les muntanyes de Tivissa

May 7, 2024
April 2024

near Tivissa, Catalunya (España)

Itinerari d'aventura per les muntanyes de Tivissa. Ens hem basat en la magnífica descripció del track que ha penjat l'autor Ramir de Porrata-Doria a Muntanyes de Tivissa: Castell de Sant Blai - Cresta del Ventall - Cresta del Morral - Morral de Pena-Roja - Cresta dels Caus

L'inici és al camí dels Pedrells, a la sortida de Tivissa cap a l'ermita de Sant Blai. Travessem el barranc de Sant Blai i anem pujant fins a la Creu de Sant Blai. Baixem fins a l'ermita i iniciem la forta pujada fins a la cresta del Ventall, primera de les tres crestes que formen el recorregut. Baixem del cim i seguim cap a ponent fins al coll de Maula, ara anirem baixant per la dreta del barranc de Pena-roja. A la dreta ja veiem tota la cresta. Passem pel mas de Pena-roja i continuem baixant fins al camí de Vallonga, que seguirem a la dreta uns 300 metres fins a l'inici de la cresta. Girem a llevant per seguir la llarga cresta (d'uns 3 km) fins al Tossal de Pena-roja. Cal anar amb compte en els passos més aeris i exposats, si bé no ofereixen una especial dificultat. Baixem del tossal cap al coll de Maula i, abans d'arribar-hi, girem al nord per passar per la cresta dels Caus. Primer pujarem a la Punta del Caus i seguirem per la carena i després per la cresta fins al Cap de la Serp. Baixem a la dreta per un grau fins al barranc del Caus. Una mica més endavant agafarem el camí de Vallfogona cap al sud i més tard girarem a llevant fins a retrobar el barranc de Sant Blai i l'aparcament.Cal tenir en compte que es tracta d'una ruta difícil, especialment en dies de vent que, en aquestes contrades, sol ser habitual.

IBP: 91

Ruta circular des de Tivissa passant per:
- Ermita de Sant Blai (1.0 km)
- Coll del Ventall (1.5 km)
- Coll de Maula (2.8 km)
- Tossal de Pena-roja (10.2 km)
- Punta dels Caus (11.3 km)