Cresta de Racons desde Vallter. Nit al refugi de Carançà

Photo ofCresta de Racons desde Vallter. Nit al refugi de Carançà Photo ofCresta de Racons desde Vallter. Nit al refugi de Carançà Photo ofCresta de Racons desde Vallter. Nit al refugi de Carançà

May 31, 2023
May 2023

near Setcases, Catalunya (España)

Poso fàcil com a nivell tècnic de l'activitat. En aquesta ruta el desnivell i km és gran.

1a etapa uns 10km 650 mD+ i 950 D- fent cim al pic de la Dona i arribant per bosc al refugi de Carançà.

2a etapa Cresta Racons. Passos màxim de II, i es poden evitar la majoria devallant pel costat de la cresta. Per pujar al pic de Moneliet se segueix un petit corriol pel vessant est fins a trobar un cable passamà que ens porta al cim. Vistes molt guapes sobre les cares nord de Bastiments, Infern etc i la vall alta de Carançà. Baixant del Racó Gros deixem l'estany alt de Carançà a l'esquerra i sense perdre altitud s'ha de seguir les fites fins a topar per sota la coma de l'estany Negre. Ara falta l'última "dificultat", remuntar fins el coll de l'infern, per una tartera que es desfà molt i congestions de neu. Uns 18km i 1900m D+.