Cresta de Certascan

October 10, 2022
October 2022

near Tabescán, Catalunya (España)

Cresta del circ de Certascan, catalogada com a PD+. Llarga i solitària, diversos passos de II+ i algun de III amb exposició a la segona part de la cresta, això és des del pic de Senó. Recomanable corda de 30m pel ràpel (bretxa una mica després de quan comencen les dificultats, sense res instalat, nosaltres vam muntar reunió amb un cordino llaçant un merlet). Portar material per assegurar si no s'està acostumat a terreny de crestes, encara que se't pot tirar el temps a sobre. L'última grimpada (altre cop algun pas de II+) enfilant al Pic Nord de Certascan el vam evitar per la canal de l'esquerra.

En general la roca es prou sòlida, però hi ha molts trams amb líquen que has d'anar al loro de no relliscar.

Nit anterior al refugi de Certascan (guardat, 2h30min des de l'aparcament a la presa de Montalto uns 6km i 800mD+).

Vistes espectaculars del massís de la Pica, Mont Roig i resta del Pallars. També cims d'Aigüestortes i glacera d'Aneto i Maladetas.

En resum:

*Pic Punturrí* - chemeneia de III+ (es pot evitar) abans de fer cim al *Tuc de l'Estany* - aresta fàcil - *Pic de Senó* - aresta fàcil fins a un collet - trams de II+ - bretxa ràpel de 10 o 15m - fisura maca grimpada de III grau - diversos trams de grimpades i desgrimpades de II+ - bretxa (petita desgrimpada més espectacular que difícil) - última aresta de pendent, amb trams de II+ a l'inici (evitable per canal a l'esquerra) - *Pic de Certascan Nord* - caminar/grimpada fàcil - *Pic de Certascan Central*. Descens per la ruta normal

PictographMountain hut Altitude 7,320 ft

Inici. Refugi de Certascan

Final

Una mica més amunt de la presa de Montalto també es pot deixar el cotxe. Barrera