Corredor Jean Arlaud al Posets AD+ desde Viadós

Photo ofCorredor Jean Arlaud al Posets AD+ desde Viadós Photo ofCorredor Jean Arlaud al Posets AD+ desde Viadós Photo ofCorredor Jean Arlaud al Posets AD+ desde Viadós

March 25, 2023
March 2023

near San Juan de Plan, Aragón (España)

Finals de març 2023 un any amb molt poca neu. El corredor és més difícil de lo habitual però fa més picants els trams en mixte, i la neu que hi ha perfectes condicions. Friends, tascons, 3 cargols de gel i pitons val la pena ja que no és fàcil de protegir, i no vam trobar res colocat. La pendent varia entre els 50 i els 65 graus.

-1r llarg (35m) amb dos ressalts de roca: El primer uns 4m molt assequible, el segon uns 6m més difícil.
-2n llarg acabem en ensamble (80m) per muntar la reunió on posen la majoria de ressenyes que és la primera, just per sota d'un altre ressalt.
-3r llarg (60m): Només sortir un ressalt de 4m finet i de seguida neu bona pel piolet tracció, fins arribar a un espectacular mur de gel de 8m amb dos esglaons prou verticals.
-4t llarg (uns 120m): Acabada la corda continuem en ensamble fins a la sortida del corredor, només trobem pel mig un ressaltet fàcil.

Finalment 20 minuts llargs al cim del Posets! Continuem per l'estètica aresta nord, fàcil però amb molt de compte que no es pot caure, fins a devallar a un collet i amples campes de neu ens duran fins a l'inici del glaciar.

Vam dormir a la part lliure del refugi de Viadós, amb 3 lliteres còmodes i molt net. El gros l'obrien el 6 d'abril.

L'horari també pot variar molt segons condicions. L'aprox es fa dura fins el peu del corredor 4 hores. El corredor vam trigar 4 hores més. A partir d'allà com que tornàvem a dormir a Viadós ens ho vam pendre amb calma per disfrutar del dia.
--Si hi ha neu, al punt on es separa el track d'anada i tornada pel Barranc de la Bassa, és millor si s'agafa en els dos casos el track de baixada, ja que passa per trams més oberts on acostuma a haver-n'hi menys.

PictographMountain hut Altitude 5,658 ft

Inici. Bordes de Viadós

Refugi lliure de Viadós 3 lliteres amb matalassos. El refu gros obre el 6 d'abril