Corredor de l'Aresta Est al Pic de la Dona

Photo ofCorredor de l'Aresta Est al Pic de la Dona Photo ofCorredor de l'Aresta Est al Pic de la Dona Photo ofCorredor de l'Aresta Est al Pic de la Dona

April 19, 2017
April 2017

near Setcases, Catalunya (España)

El diumenge dia 8 d’abril, a falta d’esquís vaig decidir anar a fer un corredor fàcil a la cara nord del Pic de la Dona.
Vaig sortir de l’estació d’esquí de Valler 2000, des de el pàrquing de d’alt en direcció La Portella de Mantet. El principi per anar a buscar la neu gelada passo per dins el torrent i hem permet arribar fins al coll amb neu continua. Allà, tiro direcció Nord cap a Mantet. M’encanten aquestes valls, són molt solitàries i ben boniques. Deixo la primera vall a l’esquerra i vaig direcció la segona, la Coma de la Dona. Ja cap al final de la vall, a la cara nord trobes tot de petits corredors, alguns d’ells molt fàcils on només és necessita grampons i piolets.
No m’ho penso més, veig el corredor de l’Aresta Est en bones condicions (com la majoria de la zona) i vaig cap amunt. Com és normal en aquesta zona, hem toca obrir traça fins a d’alt.
A d’alt el corredor, toca un tros d’aresta fins el cim, on en aquest cas, per falta de neu hem trec els grampons i només pujo amb les botes.
Com que vaig amb temps i fa molt bon dia, hem quedo una estona a d’alt al Pic de la Dona (aprofito ara que estic sol) i desprès vaig cap al Pic de la Serra de Bacivers per tal de tirar algunes fotos a aquesta cara nord.
Baixo pel camí normal al Pic de la Dona, ja sense grampons o bé per la falta de neu (que de veritat en falta molta) o bé perquè al matí avançat ja es prou tova.
Uns corredors fàcils però amb unes valls que pots sortit de les multituds de la zona de Vallter!

Coma de la Dona

Pic de la Dona

Pic de la Dona 2704m

Pic de la Serra de Bacivers

Pic de la Serra de Bacivers?

Portella de Mentet

Punt fronterer entre Catalunya i França

PictographCar park Altitude 0 ft

Vallter 2000

Estació d'esquí de Vallter 2000

• Photo of marta.ferrer
    marta.ferrer Apr 21, 2017

Aquests dies de calor ha fos molta neu...