Comaloforno i Besiberri sud per Gemena (2x100 cims)

July 15, 2023
July 2023

near Erill la Vall, Catalunya (España)

Una llarga i inoblidable pujada als sostres del Parc d'Aigüestortes. Des de Caldes de Boí, un clar sender enmig del bosc fins als Estanys de Gémena. A partir d'aquí el camí és sovint perdedor, algunes fites i, quan no, mirant gps. Cal travessar una canal molt descomposada i difícil (atenció si no es té experiència) i una grimpada final per arribar al cim del Comaloforno. Casc imprescindible en aquesta part. Al cim, múltiples vistes, especialment a tota la zona de Carros de Foc. Cap al Besiberri, cal baixar una mica per l'esquerra de la cresta (alguns ho fan per la mateixa cresta, sols apte per a experts) i tornar a pujar entre rocs. Del Besiberri, baixar al Coll d'Abellers i continuar fins a trobar el camí de pujada. No enganyar-se amb el "temps en moviment": és una excursió de 10-11h amb les mínimes aturades.

A la dreta

Indicador

Anem per la canal equivocada

Aquesta és la canal correcte