Collado Jermoso - Urriellu per Cabaña Verónica i el coll de los Horcados Rojos

Photo ofCollado Jermoso - Urriellu per Cabaña Verónica i el coll de los Horcados Rojos Photo ofCollado Jermoso - Urriellu per Cabaña Verónica i el coll de los Horcados Rojos Photo ofCollado Jermoso - Urriellu per Cabaña Verónica i el coll de los Horcados Rojos

Very difficult
August 20, 2021
August 2021

near Cordiñanes, Castilla y León (España)

Cinquè dia de lAnillo Extrem de Picos d'Europa . Aquesta etapa uneix els refugis de Collado Jermoso i el d'Urriellu passant pels refugi de Cabana Verónica. És segurament l'etapa més difícil a nivell tècnic.

La ruta comença al refugi de Collado Jermoso, seguint un camí de pedra solta ben marcat que flanqueja (planejant a l'inici, després puja cap a las Colladinas) per sota les muntanyes de darrere del refugi de Collado Jermoso. Des d'aquí ja es veu el nostre pròxim objectiu, la Collada Ancha (passant per l'Hoyo de los Lagos). Quan arribem, veiem 70 metres més amunt el coll sota el pic de Tiro Casares. A partir d'aquest punt la ruta canvia, començant una forta baixada, a través de grans blocs de pedra, on cal estar molt atent a no perdre les marques vermelles, que ens guiaran, per un terreny complex, cap al refugi de Cabaña Verónica, on arribarem a través d'un estret llom.

Des del refugi seguim pujant, cap a la Collada de los Horcados Rojos, des d'on baixa un camí equipat amb cadenes metàl·liques (no és extremament complicat, però el tram és molt llarg i cal estar alerta durant tot el tram de cadenes) fins a la Garganta de los Boches.

Aquí ja s'acaba la complexitat pel que fa a orientació, terreny i desnivell. Tot i això, encara ens queden un parell de quilometres relativament fàcils, que ens acabaran portant, després de superar un últim collet de 70 metres, al refugi d'Urriellu, situat als peus del Picu Urriellu o (Naranjo de Bulnes).

Etapa anterior entre el refugi de Vegabaño i el refugi de Collado Jermoso per la canal de Asotín

Següent etapa entre el refugi d'Urriellu i Poncebos pel refugi de Jou de los Cabrones i les canals d'Amuesa i Texu

PictographMountain hut Altitude 6,769 ft

Refugi de Collado Jermoso

Refugi guardat durant tot l'any

Las Colladinas

Primer coll del dia, i el més ample de tots. Té una petita zona herbada i des d'aquí baixa un camí que ens permetria tornar a la Vega de Asotín

Coll de Tiro Casares

Coll sota el pic de Tiro Casares. Aquí la ruta comença a ser a través un terreny més difícil, amb una orientació que sense les marques vermelles seria difícil orientar-s'hi

PictographMountain hut Altitude 7,622 ft

Refugi de Cabaña Verónica

Petit refugi guardat, fet a partir d'un vaixell militar.

Collada de los Horcados Rojos

Coll sobre el refugi de Cabaña Verónica, des d'on surten unes cadenes que ens baixaran cap al Jou de los Boches

PictographRisk Altitude 7,831 ft

Inici de les cadenes

Inici del tram de cadenes, que ens permetran baixar quasi 200 metres de desnivell

Jou de los Boches

Gran depressió sota la collada de los Horacados Rojos

PictographMountain hut Altitude 6,431 ft

Refugi d'Urriellu

Refugi sota els peus del Picu Urriellu (o Naranjo de Bulnes). Degut a la gran esplanada que hi ha davant és fàcil veure-hi moltes tendes plantades