Photo ofCavall Bernat de Llaberia, des de Colldejou per pr de Font Bullidor pujada d'esquerra i baixada de dreta Photo ofCavall Bernat de Llaberia, des de Colldejou per pr de Font Bullidor pujada d'esquerra i baixada de dreta Photo ofCavall Bernat de Llaberia, des de Colldejou per pr de Font Bullidor pujada d'esquerra i baixada de dreta

December 1, 2017
December 2017

near Colldejou, Catalunya (España)

sortida curta pero intensa, millor fer-la en sentit contrari per el terreny de baixada de la canal atarterada i relliscosa el tram final exigeix grimpar i posar les mans amb timba suficient per anar en molta cura

sortim del parking que hi ha el pòbla de Colldejou uns metres despres de pasar el retol de benvinguda al pobla a ma esquerra per una rampa al aparcament del restaurant

agafem la crta de baixada cap a Reus i seguim fins trobar pal indicador a ma dreta
(si es vol es pot fer una dracera seguint el pr que a ma esquerra surt de seguida i pasa per el ben mitg de les vinyes, nosaltres no ho hem fet per estar molladet i fangos
el retol a seguir es pr marques blanques i grogues direccio Barranc Soques i Font Bullidor
pasa per el costat del marge de pedra seca de les vinyes i s'enclota per un canal estreta
va en paralel un tram a la pista ampla de terra i l'atravessa un parell de pocs
fins que arribem a una esplanada grosa on hi ha una gran bassa d'aigua a ma dreta
ara el cami agafa corriol de bosc de nou a l'esquerra pals indicadors
es direccio Pla dels Aladerns i Cavall Bernat, continuan les marques del pr
ara arribem a un tram planer on trobem una gran fita de pedres a ma dreta
es la canal que baixa per la referida tarterota i per on tornarem, consell, pujar per aqui
continuem fins trobar uns nous pals indicador, i ara anem direccio dreta forta pujada
es les senyals que indiquen Cavall Bernat per Cami Ral de Colldejou a Pratdip
anem pujant i revoltem el gran rocater del imponent Cavall Bernat per l'esquerra
hi ha un pas precari amb timba pero en bons pasos si es va en compte
arribarem a una mena de ximeneia de terra descomposta i amb un gran arbre entrada
es la canal que agafarem per assolir cim, la pujem pero no hem d'arribar al final
ni fer la primera balconada a dreta, sino la segona, amb algunes ziga zages i pasos
de grimpada facil pero exposada i que requereix posar molt de compte per evitar risc
despres el cami ens porta a una plataforma de rocater facil que cap esquerra
ens fa assolir al cim facil on una petita creu ens marca el objectiu
desfem cami i seguim de front per on hem arribat i a una bifurcacio anem front i dreta
trob em de nou pals indicadors de direccions i agafem la de la dreta
posa Xarxa Camins Baix Camp Font Bullidor i Colldejou 3 km 50 mn
es el tram mes dificil amb moltsisims corriols ja que es una tartera descomposta
que despres ja s'endinsa al bosc i que seguin fites de pedres ens porta a cami inferior
nomes ens queda desfer el cami des d'aqui fins a Colldejou per el mateix cami anada